Predstavljen je Renault Symbioz: Novi SUV u sve napučenijoj kompaktnoj klasi!

Novi Renault opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145 koji je doista među najboljima kad je riječ o potrošnji goriva

Renault je na tržište doveo novi SUV – Symbioz. Pozicioniran je između modela Captur i Austral te će pokušati iskoristiti sveopću europsku ljubav prema SUV-ovima. Novi model dugačak je 4,41 m, nastao je na platformi koju dijeli s Capturom, ali kraći od Mégane Conquesta (457 cm) i Australa (451 cm). Symbioz je opremljen multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama, kao i zatamnjenim panoramskim krovom. Interijer je, zapravo, vrlo sličan Capturu.

Obujam prtljažnika do 624 litre, izuzetno izdašan za automobil ovih dimenzija, i modularni raspored s kliznom stražnjom klupom koja se preklapa u ravnu podnicu stavljaju Symbioz uz bok najboljima u klasi.

Opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145 koji je doista među najboljima kad je riječ o potrošnji goriva i štetnim emisijama.

Stražnja klupa dizajnirana je tako da se može pomaknuti 16 cm i stvoriti prostor za koljena od 221 mm za putnike u stražnjem dijelu, a u toj konfiguraciji još uvijek ima obujam prtljažnika od 492 litre. Kad na stražnjim sjedalima ne sjede odrasle osobe, klizna stražnja klupa može se pomaknuti prema naprijed kako bi se obujam prtljažnika povećao na 642 litre. Kad su, pak, stražnja sjedala posve preklopljena (omjer 60:40), obujam iznosi do 1582 litre. Prtljažnik nema prag pa je lako pristupiti ravnoj podnici.

Od druge inačice opreme Techno naviše, Symbioz je opremljen multimedijskim sustavom OpenR Link (10,4-inčni okomiti dodirni zaslon) s ugrađenim Google uslugama koji se temelji na operativnom sustavu Android Automotive 12. Pametne Google funkcije omogućuju sustavu OpenR Link da daje važne preporuke za navigaciju i ugođaj u unutrašnjosti vozila, ovisno o navikama vozača. OpenR Link postavlja standarde otkad je predstavljen u modelu Mégane E-Tech electric, a kompatibilan je s uslugama Android Auto i Apple CarPlay, za žično i bežično povezivanje.

Za hibridnu tehnologiju E-Tech podneseno je više od 150 patenata. Iskorištavanjem iskustava Renaulta iz svijeta Formule 1, posebno kad je riječ o prikupljanju i regeneraciji energije kočenja, ona osigurava dinamične i učinkovite performanse. Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh. Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za benzinski motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech full hybrid 145 može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost. Symbioz se uvijek pokreće u električnom načinu rada i omogućuje vozačima da ostanu u posve električnom načinu rada do 80% vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40% u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje. Na autocesti, pogonski sklop omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da izravno pokreće kotače, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sustava. Renaultova tehnologija omogućuje modelu Symbioz optimalnu potrošnju goriva na svim vrstama terena, a u ciklusu vožnje WLTP definirana je potrošnja od 4,6 litara na 100 km.

Otkako je predstavljen, pogonski se sklop neprestano unaprjeđuje – posebno kad je riječ o upravljanju softverom. Cilj je unaprijediti potrošnju goriva i udobnost u vožnji, posebno na autocesti. Kao i novi Clio i novi Captur, Symbioz uključuje novu funkciju e-Save koja se aktivira pritiskom na tipku s lijeve strane upravljača. Funkcija je namijenjena poboljšanju udobnosti u vožnji i smanjenju potrošnje goriva održavanjem razine napunjenosti baterije na najmanje 40 % kako bi se osiguralo da vozilo uvijek ima dovoljno energije za svladavanje uzbrdica i nizbrdica bez smanjenja brzine, ili za pretjecanje uz korištenje električnog motora za dodatnu snagu, bez dodatnog opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem i bez pretjeranog ubrzanja, koje se često smatra izvorom onečišćenja bukom.

Na kraju, recimo da Symbioz izgleda atraktivno, sprijeda komunicira novi dizajnerski jezik, koji je već primijenjen na redizajnu Clija i Captura, a bočno pokazuje kompaktnu liniju. Stražnji kraj je, također, modern, ali istovremeno i lišen pretjeranih ukrasa.