Zanimljiva analiza: Plan EU o kraju prodaje novih benzinaca i dizelaša 2035. godine je propao?!

Može se sa sigurnošću reći da je plan za brzu elektrifikaciju europskog prometa propao

Bilo je jasno da agresivna promocija električnih automobila i uvođenje novih propisa  neće u konačnici utjecati na ukuse kupaca. Uostalom, takva drastična promjena u automobilskoj industriji traje godinama, ako ne i desetljećima. Svi znakovi ukazuju na činjenicu da će zabrana prodaje novih automobila s unutarnjim sagorijevanjem nakon 2035. biti bačena u smeće. Ovo je zaključak izvještaja Bloombergove agencije.

Potražnja za električnim automobilima stalno se smanjuje. Razlog za takvo stanje je, na primjer, ukidanje subvencija za kupnju električnih vozila u nekim zemljama. To se jasno vidi na primjeru Njemačke – nakon povlačenja subvencija prodaja automobila na baterije pala je za gotovo 55 posto. Prilikom odabira novih vozila kupci su se okrenuli jeftinijim modelima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, uključujući dizelaše i hibride. Zanimljivo je da je pad potražnje potaknuo proizvođače da smanje cijene novih vozila. To je pak dovelo do smanjenja preostale vrijednosti rabljenih električnih vozila. Nagli pad vrijednosti također je faktor koji obeshrabruje kupce da odaberu električni automobil. Osim toga, visoki operativni troškovi, popravci i troškovi osiguranja također uzimaju danak. Nerazvijena mreža punjača još je jedan faktor.

Pad potražnje za električnim vozilima očito osujećuje planove Europske unije. Zabrana registracije novih automobila s unutarnjim sagorijevanjem planirana za 2035. godinu zasigurno će biti odgođena. Međutim, na to ćemo morati još malo pričekati. Sudbina pravila ovisi o reviziji koju bi EU trebao provesti 2026. Nažalost, i sami proizvođači gube na nepromišljenoj politici Europske unije. Europske tvrtke potrošile su milijarde eura za razvoj novih električnih vozila. Također su bili prisiljeni zatvoriti tvornice koje proizvode banzince i dizelaše, a time i najaviti masovna otpuštanja. Elektrifikacija prometa trebala bi biti prirodni mehanizam, a ne prisilan proces. Uostalom, kupac je taj koji u konačnici oblikuje tržište. Kao što se može vidjeti, mnogo bolja ideja, također u smislu zaštite okoliša, je promicanje hibridnih pogona, što Toyota radi već godinama.

Je li netko imao koristi od plana elektrifikacije Europe? Naravno, to su kineski proizvođači.

Sada, kako bi se smanjili gubici, mnogi zapadni proizvođači brzo razvijaju nove generacije motora s unutarnjim sagorijevanjem i također se usredotočuju na proizvodnju hibrida. Oni zadovoljavaju stroge emisijske standarde i nude najbolje od oba svijeta. Naredne godine odredit će budućnost europske automobilske industrije.