Utrka za učinkovitim električnim tehnologijama traje, a povremeno dobivamo vijesti o značajnim iskoracima, od kojih se većina tek treba dokazati u praksi. BMW je vodeći investitor u startup DeepDrive, zajedno s UVC Partners, Bayern Kapitalom, Continentalovim Corporate Venture Capital Unit… DeepDrive je razvio elektromotore s kotačima za električna vozila i dizajn s dva rotora za koji tvrtka kaže da štedi troškove i resurse u usporedbi s drugim dizajnom. Tvrtka kaže da se njezin električni motor s dva rotora radijalnog magnetskog toka može ugraditi u bilo koje vozilo ili kao središnji pogonski motor ili kao motor u kotaču.
DeepDriveova patentirana tehnologija navodno povećava raspon vozila (u nekom prosjeku do 800 km), postiže visoku gustoću okretnog momenta, isplativa je za proizvodnju i zahtijeva manje prirodnih resursa. BMW tvrdi:
– S patentiranom i jedinstvenom arhitekturom e-motora, DeepDrive bi mogao postaviti nove standarde za e-mobilnost – rekao je Marcus Behrendt, direktor BMW-ova odjela i Ventures.
– DeepDriveova tehnologija e-motora dizajnirana je za jednostavnu i ekonomičnu masovnu proizvodnju.
DeepDrive najavljuje troškovno učinkovitu proizvodnju, 50 posto manje magneta, 80 posto manje željeza, magnete bez rijetkih metala i 30 posto nižu cijenu po Nm u usporedbi s konkurencijom. DeepDriveovi motori u kotačima promjera 19 inča isporučuju okretni moment od 1250 Nm i vršnu snagu od 125 kW uz navodnu učinkovitost od 97 posto u paketu koji teži impresivnih 32 kg. Prikladan je za kompaktnu klasu i električna vozila srednje veličine koja koriste litij-željezo-fosfat ili natrij-ionske baterije. Središnji pogonski motor može se pohvaliti okretnim momentom od 700 Nm i vršnom snagom od 300 kW uz maksimalnu brzinu od 12.000 o/min – te 98 posto učinkovitosti pogona i samo 30 kg mase. Proizvodnja prvih vozila s ovim motorima trebala bi početi 2026. godine, piše DesignNews.