Radovi na asfaltiranju cesta obično uključuju prekid prometa na dionici koju je potrebno popraviti i preusmjeriti promet na toj dionici ili, ako to nije moguće, radove izvoditi noću. U Švicarskoj su pronašli ključ za obavljanje tih zadataka bez potrebe za velikim neredom. Kako je ovo moguće? Zahvaljujući pokretnom mostu koji omogućuje automobilima i vozilima da cirkuliraju istom dionicom (odnosno iznad nje) na kojoj se istovremeno obavljaju popravci. Revolucionarna ideja koja dosad baš i nije dobro funkcionirala, ali došlo je do konstrukcijskih promjena i sad su rezultati odlični.
Ovaj most se zove ASTRA, djelo je Švicarskog saveznog ureda za ceste (FEDRO). Riječ je o pokretnoj konstrukciji dužine 257 m i širine 7,57 m, koja se uzdiže 4,65 m iznad ceste. Nakon što se montira i hidraulički podigne, može se pomicati uzdužno ili po širini. To omogućuje da se njegov položaj mijenja dok se veći dio ponovno postavlja ispod. ASTRA je trenutno postavljena na autocesti A1, osi istok-zapad Švicarske i koja prolazi kroz sjever zemlje, između Recherswila i Luterbacha prema Zürichu i dignuta je tijekom samo dvije noći, između 5. i 7. travnja. Na ovoj cesti obnavljaju dionicu dugu 1,5 km.
Inicijalno ASTRA nije bila toliko dugačka i prijetila je propast cijelog projekta, ali s povećanjem duljine omogućeno je da rampe imaju blaži nagib, koji iznosi 1,25%. Također se izdigla više od četiri metra iznad tla u odnosu na prvotnih tri metra. Time su riješena dva glavna problema: sada i veliki kamioni mogu prolaziti konstrukcijom, kao što je prikazano u videu, a njegova veća visina omogućuje strojevima za asfaltiranje da rade svoj posao.
Prema riječima njegovih tvoraca, ovaj čarobni most je pogodan za različite namjene: od sanacije mostova do sanacije samih prometnica, a još jedna prednost je što se posao može obavljati danju, a ne noću, kako je to uobičajeno ako se radi o vrlo prometnom području.