Godinama su marže na automobile bile astronomski visoke, a čini se da sada slijedi povratak u relanost. U prosjeku je operativna marža za deset najvažnijih međunarodnih predstavnika industrije u prvom kvartalu iznosila je 7,1 posto. To je najniža vrijednost u tri godine, kako je utvrdio Centar za automobilski menadžment (CAM) u Bergisch Gladbachu. Nakon što su proizvođači nedavno mogli proizvoditi modele s visokom maržom zbog velike potražnje i uskih grla u isporuci, sada se vremena mijenjaju zbog visokih kamata na kapital i geopolitičkih neizvjesnosti. Njemački premium proizvođači BMW i Mercedes i dalje su najprofitabilniji proizvođači automobila u prvom tromjesečju s operativnim povratom od oko 11 posto. Slijedi Toyota s 10 posto. General Motors također je uspio povećati svoju maržu na 8,7 posto.
Volkswagenov koncern bio je u sredini s ukupnim prinosom od 6,1 posto, odmah ispred Hyundaija (5,8 posto) i Honde (5,6 posto). Proizvođači električnih automobila Tesla (5,5 posto) i BYD (4,6 posto) patili su od slabog tržišnog rasta i cjenovnog rata na nekim tržištima (ponajviše kineskom). Ako pogledate samo core business, prosječna dobit po vozilu pala je na 2253 eura – pad od 19 posto u usporedbi s 2023. godinom. Mercedes i BMW idu iznad prosjeka, imaju prosječnu dobit po vozilu od 4000 eura. Voditelj CAM-a Stefan Bratzel tvrdi da je industrija na prekretnici: s jedne strane mora ponuditi sve više vozila s niskim emisijama i električnih vozila, ali s druge strane, s njima nema zarade. Bratzel posebno savjetuje njemačkim proizvođačima da dodatno smanje troškove duž lanca vrijednosti električnih automobila i da se istovremeno usredotoče na inovacije kako bi kupcima mogli opravdati više kataloške cijene u usporedbi s novim konkurentima iz Kine.