Kineska prijetnja europskim proizvođačima: Jasno je kolike će biti carine na automobile s motorima poput V8!

Kina proizvodi više električnih automobila nego bilo tko drugi, a također kontrolira većinu lanca opskrbe baterijama

Kina je signalizirala da je spremna uvesti carine od čak 25 posto na uvezene automobile s velikim motorima, dok trgovinske napetosti eskaliraju sa SAD-om i Europskom unijom. Nameti bi utjecali na europske i američke proizvođače automobila i imali značajan utjecaj na odnose s EU, kažu u Kineskoj gospodarskoj komori pri EU, a prenosi Bloomberg. Peking pojačava prijetnje odmazdom dok se približava rok u kojem EU mora objaviti rezultate svoje istrage o kineskim subvencijama za električna vozila. Unija mora obavijestiti kineske izvoznike namjerava li uvesti carine do početka lipnja, a one bi mogle stupiti na snagu mjesec dana kasnije, navodi Eurasia Group.

Trgovinske napetosti između EU i Kine porasle su otkako je najavljena istraga o električnim vozilima, a ovomjesečni posjet predsjednika Xi Jinpinga Europi, čini se, nije ublažio napetosti. Xi je nastojao odvratiti blok od toga da krene istim putem kao i SAD, koji je otkrio sveobuhvatan niz naknada na uvoz iz automobila Kine.

Kineska komora pozvala se na intervju koji su u utorak objavile novine vladajuće Komunističke partije Global Times u kojem je Liu Bin, glavni stručnjak u Kineskom centru za automobilsku tehnologiju i istraživanje, pozvao na privremeno povećanje carinske stope na automobile s motorima većim od 2,5 litara .

Kina je prošle godine uvezla 250.000 automobila iz te kategorije, a pravila Svjetske trgovinske organizacije dopuštaju carinu do 25 posto, rekao je Liu. Trenutačna pristojba na uvoz osobnih automobila iz Europe iznosi 15 posto. Tu će najviše biti pogođeni izvoznici poput BMW-a ili Mercedes-Benza. Kina je nedavno najavila da bi mogla uvesti poreze na europska vina i mliječne proizvode te je započela istragu o europskom izvozu rakije.

Usred globalne zabrinutosti zbog rastućeg kineskog izvoza, industrija električnih vozila privlači posebnu pažnju. Kina proizvodi više električnih automobila nego bilo tko drugi, a također kontrolira većinu lanca opskrbe baterijama.