Otkako se 2016. godine druga generacija Peugeota 3008 pojavila na tržištu, uspjeh ne zaobilazi francusku marku. Prodajne brojke su odlične, a kompaktni SUV i njegov veći rođak motor su tog blagostanja. Dakle, konstruiranje nasljednika bio je posebno osjetljiv posao. Konkurencija također nije spavala, to također treba imati na umu.
Na prvom i najvažnijem planu Peugeot nije podbacio jer je novi 3008 atraktivan automobil, s modernim tankim prednjim svjetlima, bočnom siluetom koja podsjeća na kupe-SUV-ove te stražnjim krajem koji je kontinuitet onoga što je već viđeno na modelu 4008. Ukupno, cijeli se paket doima kompaktnim i oku ugodnim. U odnosu sa model koji mijena, novi Peugeot 3008 duži je za 9,5 cm te se sada protegnuo na 454,2 cm. Kako se to reflektira na prostor u unutrašnjosti? U 3008 se sjedi komforno, prostor sigurno nije rekordni u klasi, ali na stražnjim sjedalima neugodu neće osjetiti ni korpulentniji putnici. Prtljažnik je s 520 litara (1480 l s oborenim stražnjim sjedalima) također negdje u sredini segmenta i omogućuje da se bez većih problema odloži obiteljska punta prtljaga. Ono gdje Peugeot briljira s mnogim svojim vozilima je dizajn interijera. Smanjeni upravljač omogućuje da se instrumentna ploča i multimedija integriraju u veliku strukturu koja ima 21 inč po dijagonali koja je pomodna, ali i funkcionalna. Na središnjem grebenu je takozvani i-Toggle, odnosno digitalizirana traka na kojoj su predane glavne funkcije infotainmenta (glazba, klima…) i koja se može programirati ovisno o volji vozača. Ukupni dojam je da se Peugeot 3008 s interijerom još više približio premium segmentu, ako ga već i nije dosegnuo. Materijali su kvalitetni, a u dizajnerskim rješenjima ima ekstravagancije, ali ne i kiča.
Veliki koncern Stellantis ima jednostavan poslovni plan. Naime, mnogi proizvođači automobila krenuli su agresivno u električne platforme i sada imaju blage glavobolje. Naime, prodaja električnih automobila stagnira, umjesto revolucije imamo više gerilski upad električnih vozila na tržište, a brojke su razočaravajuće. S druge strane, Stellantis, uključujući i Peugeot ima tzv. multienergetske platforme. Što to konkretno znači? Pa 3008 može biti električni automobil, blagi hibrid ili plug-in hibrid. Ako već želite električni automobil, dobit ćete ga, ali isti automobil dostupan je i s benzinskim motorima, odnosno hibridima. Kod modela 3008 ponuda počinje s blagim hibridom, odnosno kofiguracijom koja je po svojim karakteristikama na pola puta između blagog hibrida i full hibrida. Baza je 1,2-litreni turbobenzinski trocilindrični motor, a uz njega funkcionira ili električni motor od 15,6 kW, a cijeli je sustav povezan automatikom sa šest stupnjeva. Ukupni kapacitet baterije je skromnih 0,89 kWh, ali to je ipak dovoljno za rad na struju u nekim režimima vožnje, pogotovo u gradu. Peugeot spominje potrošnju od 5,5 l/100 km (ukupno 136 KS, maks. brzina 201 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 10,2 sekunde). Već sad možemo pretpostaviti da će na hrvatskom tržištu ovo biti najprodavaniji model.
Uz navedeni model, na startu će 3008 biti dostupan na našem tržištu i s električnim modelom koji ima 157 kW/210 KS (prednji pogon) te litij ionsku bateriju s neto kapacitetom od 73 kWh te maksimalnom brzinom od 170 km/h i ubrzanjem od o do 100 km/h za 8,8 s. Maksimalni kapacitet punjenja je 160 kW, a u Peugeotu spominju domet od 520 kilometara. Sigurno će to biti zanimljiv adut marke i uvoznika u onim kratkim periodima kad se u nas oglase subvencije na kupnju električnih automobila.
S obzirom na to da nismo priliku voziti 3008 u ovoj fazi (to će se dogoditi uskoro na testovima), zasad možemo reći da statura, dizajn kabine i tehnologija (cijeli aktivnosigurnosni paket, poluautonomna vožnja koja omogućuje sigurno mijenjanje traka…) guraju ovaj SUV na mjesto koje mu je pripadalo – jedne od najatraktivnijih ponuda u kompaktnoj klasi.
U Peugeotu su maksimalno pojednostavili ponudu pa 3008 dolazi sa samo dvije razine opreme Allure (LED prednja svjetla, kamera i stražnji parkirni senzori, dvozonski klima uređaj…) i GT (Pixel LED prednja svjetla, navigacija, i-Toggles prečaci, adaptivni tempomat Stop&Go, prednji i stražnji senzori…), uz nekoliko paketa dodatne opreme. Početni benzinac/hibrid sa 136 KS košta 35.490 eura, a električna verzija starta od 48.490 eura. Kasnije na tržište dolaze plug-in hibrid sa 195 KS i dometom na struju od 85 km, te još dva električna modela, s pogonom na sve kotače i 320 KS (530 km domet) te Long Range verzija s 230 KS i dometom od čak 700 km.