Veliki zaokret: Električni Fiat 500 dobit će i benzinsku verziju, a razlog je jasan…

Prodaja vrlo dobrog električnog modela nije spektakularna i sad se traži rješenje

Fiat ima snažan adut, ali ga očigledno ne koristi dobro – barem takvi impulsi stižu s tržišta. Naime, novi Fiat 500e izgleda sjajno, ali nema sljubljivanja električne tehnologije i tržišta. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares uskoro bi mogao najaviti da će električni Fiat 500e dobiti drugu energetsku platformu – benzinsku verziju s blagim hibridnim pogonskim sklopom, piše Automotive News Europe.

No postoji i jedna druga verzija Fiata 500. Naime, aktualni benzinski model 500, prvi put lansiran 2007., proizvodi se u Poljskoj. Novi 500e je malo veći od njega i postavljen na drugoj platformi koja je bila označena samo kao električna, ali očigledno se u njoj krije modularnost za koju dosad nismo znali.

Fiatovi dobavljači su za Automotive News Europe rekli da su primili zahtjeve za ponudu od Stellantisa Italy za povećanje proizvodnje modela 500 s dva pogonska sklopa, na 200.000 primjeraka godišnje.

Vijest o potencijalnoj konverziji prvu je objavio dnevni list Il Corriere della Sera. Novi cilj od 200.000 jedinica uključuje dodavanje 125.000 modela s benzinskim motorima, rekli su dobavljači pod uvjetom anonimnosti. Od siječnja do travnja, Fiat je prodao nimalo spektakularnih 12.288 primjeraka modela 500e u Europskoj uniji te Velikoj Britaniji i zemljama EFTA-e, u usporedbi sa 17.363 u istom razdoblju prošle godine, prema podacima Dataforcea. Prodaja motora 500 s unutarnjim sagorijevanjem pala je na 32.504 s 40.750. U Stellantisu nisu pretjerano zadovoljni s prodajnim brojkama Fiata 500e, a sljedeći potez je prilika da se ona revitalizira, odnosno da benzinac osigura puni kapacitet tvornice.

Stari model Fiat 500 proizvodi se od 2007., ali neće biti homologiran za nove propise o sigurnosti i kibernetičkoj sigurnosti. Nastavit će se prodavati u Africi i na Bliskom istoku, a sastavljat će se u Alžiru. No tu sad uskače novi model 500… Fiat je reagirao na slabu prodaju 500e od početka ove godine ukidanjem jedne od dvije smjene u Mirafioriju sredinom veljače i korištenjem privremenih otkaza u ožujku, travnju i svibnju. Ovom bi odlukom mogao revitalizirati tvornicu u Italiji, ali i značajno povećati proizvodnju novog modela 500.