Test Forthinga T5 Evo Exclusive: Zasad jedan, ali vrijedan model kineske marke!

Mitsubishijev turbobenzinac i Magna Steyrov sedamstupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom savršeno su sinkronizirani i osiguravaju ovom kineskom SUV-u odlične performanse

Na kineska vozila u budućnosti ćemo se morati naučiti jer je to realnost europskog tržišta. Jedan od tamošnjih divova, Dongfeng, na hrvatsko tržište plasirao je SUV Forthing T5 Evo Exclusive, koji uvozi Auto Hrvatska. Iz istog jata (proizvođač Dongfeng Motor Group) doletio je i Seres 5, koji smo nedavno testirali. No Forthing T5 nije električni automobil, riječ je o kompaktnom SUV-u s benzinskim motorom.

Gledajući ovaj impozantan automobil nameću se usporedbe s Porscheovim ili Jaguarovim dizajnerskim rješenjima, ali u globalu ne radi se o kopiji, nego o atraktivnom vozilu s dovoljnom dozom originalnosti. Rješenja u unutrašnjosti, sa spojenim ekranima instrumentne ploče i infotainmenta, podsjećaju na Mercedesove modele, a sličnost je zabetonirana i okruglim otvorima ventilacije zraka. Uz posebno izdvojeni kontrolni modul klima-uređaj, cijeli je ovaj paket dopadljiv i moderan.

Na udobnim sjedalima je pokrov od eko kože, prednja sjedala su električno pokretana s masažnom funkcijom, a iznad glava vozača i putnika je panoramski krov koji se djelomično otvara. Jedan od snažnih aduta Forthinga je prostranost jer je kabina, uz eliminaciju središnjeg tunela, doista raskošno podatna po svim osovinama. Na stražnjim sjedalima čak i koljena i glave visokih osoba neće osjetiti nikakvu formu neugodnog pritiska. Tehnološki, Forthing ostavlja dojam vozila s vizualno ugodnom grafikom na ekranima, funkcijskih rješenjima sličnima europskim konkurentima, ali ipak s nekoliko nedostataka. Zasad nema navigacije niti teksta s nazivom radio stanica te informacije o vanjskoj temperaturi.

Život na cesti s Forthingom ne razlikuje se mnogo od europskih, japanskih ili korejskih konkurenata. Ovjes je mekše tuniran, očigledno s idejom komfora, a zanimljivo je skuplje rješenje s multilink ovjesom na stražnjim kotačima, premda ovaj SUV ima pogon samo na prednje kotače i nema sportske pretenzije. U zavojima ima naginjanja, ali Forthing i pri većim brzinama pokazuje odlučnost i stav. Podupravljanje izostaje sve do trenutka dok se opasno preračunate i pretjerate s brzinom. Na autocesti se, također, ponaša suvereno, a u gradu će na veće rupe ovjes reagirati glasnijim lupanjem. S Forthingom još ne dolaze sustavi koji su nam poznati s drugim modelima, poput automatskog kočenja u kritičnim situacijama ili zadržavanja vozila u prometnom traku.

Pokretačka snaga ovoga vozila je i njegova najsnažnija osovina. Naime, Mitsubishijev turbobenzinac i Magna Steyrov sedamstupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom savršeno su sinkronizirani. S jedne strane osjeti se moć motora, a izbor brzina je gotovo neprimjetan. Što se potrošnje tiče, u gradu će ići iznad devet litara, na otvorenoj cesti će biti na oko šest litara, a ako u jednadžbu uvrstimo autocestu – doći ćemo do solidnih 7,8-7,9 litara goriva.

Kineski automobili imaju veliki adut, a to je pažljivo formirana cijena, koja će brojne potencijalne kupce natjerati da dobro promisle. Forthing nije iznimka jer se za 30.000 eura dobiva SUV s moćnim motorom i raskošnom opremom, izuzmu li se neki sustavi aktivne sigurnosti.

Dakle, samo je ta jedna oprema u ponudi. U odnosu na prethodne kineske invazije, ova je pažljivo pripremljena, Forthing T5 je dobar automobil.

Tehničke karakteristike

MOTOR turbobenzinski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1481 ccm, snaga 130 kW/177 KS pri 5600 o/min, okretni moment 260 Nm od 1500 do 4000 o/min

DIMENZIJE dxšxv 456,5x186x169 cm, međuosovinski razmak 271,5 cm, prtljažnik 480 l, spremnik goriva 55 l, masa 1625 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,9 s

POTROŠNJA 6,9 l/100 km

EMISIJA CO2 162 g/km

Euro NCAP nije testiran

+ Prostranost, motor, mjenjač, omjer uloženo/dobiveno

– Plastika unutrašnjosti, manjak nekih sustava

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, tempomat, LED svjetla, stražnji parkirni senzori i kamera, kožna sjedala, električno pokretana sjedala, otključavanje i pokretanje vozila bez ključa, panoramski krov, aluminijski kotači, metalik boja

Dodatna oprema:

Cijena 29.990 eura