Podatak je američki, a poprilično je indikativan. Naime, sve veći troškovi popravka automobila koji su sudjelovali u nesrećama znače da na 21 posto vozila osiguravajuća društva proglašavaju totalnu štetu, što je peterostruko povećanje u odnosu na 1980. godinu. Neki stručnjaci misle da bi taj broj mogao skočiti na nevjerojatnih 30 posto kako automobili postaju sve složeniji. Dio krivice leži u velikom broju skupih sustava aktivne sigurnosti (ADAS) koji stradavaju u nesrećama (senzori, lidari, kamere…)
Ironično, ista ADAS pomagala za vozače osmišljena kako bi nas spasila od nesreća. Tehnologija koja se koristi u tim sustavima toliko je skupa da osiguravatelji smatraju da se ne isplati popravljati vozila. Zamjena mnoštva senzora i kamera potrebnih za funkcioniranje ADAS sustava, kao što je funkcija pomoći pri automatskom kočenju i zadržavanju voznog traka, a potom i kalibracija tih sustava kako bi ispravno radili, može rezultirati tisućama dolara dodatnih troškova, prenosi Bloomberg podake CCC Intelligent Solutionsa.
Kada netko gubi, s druge strane, drugi izlaze kao pobjednici. To su u ovoj situaciji su dražbene tvrtke poput Coparta (koje prodaju ovakva vozila), čije su dionice, ističe Bloomberg, narasle 23 posto u prošloj godini i nevjerojatnih 1110 posto u posljednjih desetak godina.