Sve veći udio električnih vozila i hibrida uzrokovao je porast prosječne težine osobnih automobila posljednjih godina, ali najteže automobile često pokreću motori s unutarnjim sagorijevanjem. Tko prodaje najteže automobile? To su marke Ineos ili Cadillac, Rolls-Royce, Bentley i Fisker, prema podacima Savezne uprave za motorni promet Njemačke (KBA) za novoregistrana vozila prošle godine.
S masom praznog vozila od 3472 kg, Cadillac Escalade jasno vodi na ljestvici. Na drugom mjestu, Mercedes Maybach, daleko je iza s 3027 kg, a slijedi ga Ineos Grenadier s 3002 kg. Sva su tri vozila rijetka, ali ako podvučete crtu na dvije i pol tone, tu su brojni automobili iz SUV segmenta, terenskih vozila i segmenta luksuznih limuzina. KBA navodi samo dva modela s manje od 1000 kg: Mitsubishi Mirage s 954 kg i Suzuki Ignis s 971 kg.
Zašto su novi automobili sve teži? S jedne strane, posebno mali automobili su manje privlačni za proizvođače jer obično ostvaruju niže marže. Sukladno tome, ponuda je pala. S druge strane, SUV i terenska vozila, koja su zbog svog dizajna obično teža, doživljavaju procvat. Kvalitetnije značajke sigurnosti i udobnosti pridonose razvoju. Također, sve više hibrida i električnih automobila povećava prosječnu masu. Velike baterije električnih automobila ili dodatni elektromotor i manje baterije hibrida doprinose rastu mase.
Gledaju li se samo marke s najmanje jedan posto tržišnog udjela, najveću masu ima Volvo s prosjekom od 2139 kg. Slijedi Tesla s 2015 kg, čemu su dobrim dijelom pridonijele baterije, ispred Mercedesa s 2011 kg, dok je Porsche na četvrtom mjestu s 1988 kg. BMW ima 1893 kg u prosjeku, Ford 1804 kg, a Audi 1772 kg – i svi su iznad njemačkog prosjeka. VW ostaje ispod s 1590, kao i njegove podružnice Škoda i Seat s 1550 kg i 1525 kg. Opelovi modeli u prosjeku imju 1444 kg. Najlakša marka s najmanje jedan posto tržišnog udjela u Njemačkoj je Dacia. Prosječno masa je 1268 kg.