Na benzinskim stanicama u Europi (Njemačkoj, Češkoj…) vozači imaju mogućnost izbora između E5 i E10 goriva. Rezlika je u postotku takozvnih biogoriva u klasičnom gorivu. Dakle, vozači se suočavaju s izborom između Super E5 i ekološki prihvatljivijeg i jeftinijeg E10, s većim udjelom bioetanola. Mnogi kupci izbjegavaju E10. Strahuju da bi s tim gorivom mogla porasti potrošnja. Je li ova pretpostavka točna? Njemački autoklub ADAC je testirao te dvije vrste goriva.
ADAC je u svojim testovima uspio jasno dokazati da potrošnja s E10 raste. Time je potvrđena predrasuda da biobenzin dovodi do značajne dodatne potrošnje. Razlog za to je taj što, premda etanol ima bolja svojstva sagorijevanja i povećava oktanski broj, on ima samo oko dvije trećine (energetskog) sadržaja u tom gorivu.
Dakle, mora se potrošiti više goriva kako bi se postigla ista učinkovitost. Teoretski, to rezultira dodatnom potrošnjom od oko jedan posto, u praksi čak oko 1,5 posto, koliko je autoklub utvrdio testom. Međutim, potrošnja uvelike ovisi o čimbenicima kao što su stil vožnje i vanjski uvjeti. Ipak, dodatnu potrošnju nadoknađuje niža cijena E10.
ADAC test također pokazuje da biobenzin E10 smanjuje emisiju CO₂ benzinskih automobila. Sukladno tome, emisija je niža za 0,9 posto. Ipak, E10 ostaje kontroverzan u Njemačkoj. Za njegovu proizvodnju u ovoj zemlji obično je potrebna šećerna repa ili pšenica.
Za proizvodnju ovih namirnica potrebna je obradiva površina. Osim toga, CO₂ se emitira tijekom uzgoja. Studija Instituta za europsku politiku zaštite okoliša (IEEP) čak pokazuje da se više CO₂ oslobađa uzgojem, kultivacijom i proizvodnjom nego kada se koristi E5.