Nova analiza pokazuje da će ponuda baterija biti pet puta veća od potražnje – već sljedeće godine. Istodobno, u Europi se gradi 250 novih tvornica baterija. Ovdje nema ekonomske logike. Odnosno ima, očekuje se da bi cijene baterija trebale padati.
– Ovo je dobra vijest za proizvođače automobila i kupce električnih automobila, ali znači da je pred novim igračima u industriji baterija izazovno vrijeme – navodi Bloomberg NEF.
Švedski proizvođač baterija Northvolt odlučio je staviti na čekanje planiranu tvornicu baterija s 1000 zaposlenika u Borlängeu u Njemačkoj. Ubrzo nakon te vijesti, pokazalo se da je BMW poništio narudžbu Northvoltu vrijednu dvije milijarde eura. U kratkom vremenu, potpuno se promijenila igra na tržištu baterija od velike potražnje do kolapsa.
Bloomberg NEF u svom osvrtu Electric Vehicle Outlook tvrdi da je svjetsko tržište preplavljeno baterijama iz novih tvornica dok je rast prodaje električnih automobila naglo usporen. Rezultat toga je da će već krajem sljedeće godine na tržištu biti pet puta više baterijskih ćelija nego što je potrebno za pokrivanje potražnje. Najgora je situacija u Kini, gdje se vjeruje da će proizvodni kapacitet premašiti potražnju za 400 posto do kraja desetljeća. Čak i u Europi i SAD-u, suočavamo se s velikim viškom baterija jer sve više tvornica baterija počinje s radom i gomila neprodanu robu/baterije. U Europi se gradi ukupno 250 tvornica baterija, a Northvolt trenutno gradi veliku tvornicu baterija Northvolt Drei u Heideu u sjevernoj Njemačkoj.
Političari u Europi i SAD-u promoviraju daljnja ulaganja u tvornice baterija, unatoč prevelikom kapacitetu. Postoji veliki strah da će Kina postati dominantna u sektoru proizvodnju baterija. No s gomilanjem tvornica rastu i zalihe neprodanih baterija.