Što BYD pokušava postići sa sponzoriranjem Eura: Udar na samo središte carstva!

Kineska invazija na Europu zasad je realtivno skromna. Najuspješnija tvrtka po prodaji je SAIC, vlasnik marke MG

Dok Njemački navijači slave ulazak reprezentacije u četvrtfinale Europskog nogometnog prvenstva, kineski BYD  pokušava pobijediti njemačke proizvođačima automobila na njihovom domaćem terenu. Kineska marka povećava pritisak na njemačke proizvođače, posebno na Volkswagen, kao sponzor Euro turnira, piše Bloomberg.

Uz pružanje usluge prijevoza s oko 300 automobila, BYD stacionira vozila u zonama za navijače kako bi prikazao značajke kao što su karaoke u automobilu i dijeli ulaznice putem društvenih medija.

– Sponzoriranje BYD-a čini brend poznatijim u Europi i puni ga emocijama – rekao je Marko Sarstedt, voditelj odjela za marketing na Sveučilištu Ludwig-Maximilians u Münchenu.

– Rizik je za Volkswagenovu električnu strategiju prepuštanje igrališta BYD-u.

No put do uspjeha nije baš jednostavan. Kao i drugi kineski proizvođači automobila, BYD se očajnički želi probiti u Europi. Peking je raspirio vatru ekspanzije izdašnim subvencijama proizvođačima automobila, a automobili koji silaze s proizvodnih traka sada traže dom na drugim kontinentima. S visokim političkim napetostima sa SAD-om, Europa je najunosniji dostupni izlaz, ali čak i tu se otpor pojačava. Europska unija ovog bi tjedna trebala početi uvoditi carine na električna vozila kineske proizvodnje. BYD-ova vozila će ulaz u Europku uniju koštati 17,4 posto. To je, naime, nova carina.

Unatoč prijetnji koju predstavljaju kineski proizvođači automobila, Njemačka pokušava spriječiti ili barem ublažiti carine Europske unije. U Kini su VW, BMW, Rolls-Royce. Bentley, Porsche i Mercedes još uvijek veliki igrači i ne bi bilo dobro da Kina uzvrati istom mjerom za modele koji iz Europe idu u Kinu. Ministar gospodarstva Robert Habeck otputovao je u Kinu prošli tjedan kako bi razgovarao o tom pitanju, a Peking je ponudio povlastice poput snižavanja carine od 15 posto na automobile s velikim motorima u zamjenu za pomoć Njemačke u ukidanju nameta na električna vozila.

Kineska invazija na Europu zasad je realtivno skromna. Najuspješnija tvrtka po prodaji je SAIC. Vlasnik britanske marke MG sa sjedištem u Šangaju prodao je oko 97.000 automobila od siječnja do svibnja u Europi, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila. To je manje od petine u odnosu na Volkswagen. Unatoč tome što je prošle godine prestigao VW u Kini, BYD se bori da stekne popularnost u Europi. U prvih pet mjeseci 2024. brend je prodao nešto više od 13.000 vozila, prema podacima JATO Dynamicsa. Sada ulaže ogroman novac u marketing da preokrene trendove.

U fan zoni u Berlinu u blizini Brandenburških vrata, BYD  mamio prolaznike da pogledaju dvije električne kompaktne limuzine i jedan plug-in hibridni SUV s dva stola za stolni nogomet. Izloženi modeli uključuju hatchback Dolphin na baterije, čija cijena počinje od 33.000 eura i može se pohvaliti dometom do 427 kilometara.

U Europi bi 36 posto kupaca automobila koji su upoznati s kineskim markama razmotrilo kupnju modela BYD, prema anketi koju je u travnju provela konzultantska tvrtka Horváth na oko 2000 ispitanika. Šest mjeseci ranije iznosila je 10 posto. To je već učinak pojačanog marketinga, odnosno ulaganja u sponzoriranje Eura. Sada bi te brojke sigurno bile veće.