Kvaliteta automobila nije tako dobra kao što vozači očekuju. Pokazuju to najnoviji izvještaj američkog J.D. Powera. Kupci se ne žale samo na kvarove elektronike, već i na prilično neugodne mirise materijala od kojih se izrađuju interijeri automobila.
Novije je bolje? To nije tako očito kao što se čini jer što je automobil složeniji i napredniji, to je više problema. Kupci modernih automobila imaju se na što žaliti, a broj kvarova i nedostataka još uvijek je na visokoj razini. Barem tako pokazuje najnoviji izvještaj američkog J.D Powera (tvrtke koja provodi analize više od 37 godina), čiji su istraživači provjerili kvalitetu novih vozila u SAD-u. Amerikanci već dugi niz godina koriste vlastitu metodologiju istraživanja. Izvještaji o kvaliteti kreiraju se na temelju detaljnih anketa poslanih kupcima automobila. Za većinu marki to nije problem u SAD-u i one pristaju na sudjelovanje u istraživanju. Iznimka je Tesla, što istraživačima ne olakšava život. Otuda i upozorenje da su za neke marke rezultati pripremljeni na manjem uzorku (broj anketa u usporedbi s konkurentima je ograničen).
Kvaliteta automobila mjeri se prosječnim brojem nedostataka na 100 vozila (indeks PP100). Prosjek za manje kompleksna automobile s masovnog tržišta je 181 PP100, ili 181 nedostatak na 100 vozila. U slučaju premium segmenta, rezultat je mnogo veći i iznosi 232 PP100 (svakako treba uzeti u obzir i da kupci premium marki imaju veća očekivanja, pa ih je teže zadovoljiti). I to nije sve jer prema američkim istraživačima, električni automobili imaju više problema (266 nedostataka na 100 vozila) od automobila s tradicionalnim pogonom (180 na 100).
A na što se kupci modernih automobila žale? Jedan od najvećih razloga frustracije su upozorenja sustava aktivne sigurnosti, kao što je neobjašnjivo automatizirano kočenje (sustavi reagiraju na opasnost od sudara) ili nerazumljive obavijesti. Tradicionalno, ugrađena elektronika i multimedijski sustavi također su u prvom planu jer uzrokuju probleme s uspostavljanjem i održavanjem Android Auto ili Apple CarPlay veze. Kompliciran rad (pokazivači smjera ili brisači u nekim električnim modelima) također je kritiziran. I to nije sve jer ove godine zabilježen je i prilično neočekivan problem s mirisom. Ispada da se mnogi korisnici novih automobila (osim Kije i Nissana) sve više žale na neugodan miris plastike. Bilo je i alarma o smradu koji dolazi iz ventilacijskog i klimatizacijskog sustava, što je iznenađujuće za nove automobile.
Prosječan broj nedostataka na novih 100 automobila (modelska godina 2024.)
RAM – 149
Chevrolet – 160
Hyundai – 162
Kia – 163
Buick – 164
Nissan – 166
Porsche – 172
Lexus – 174
Ford – 179
Honda – 181
Mini – 182
Subaru – 183
Genesis – 184
Infiniti – 187
Jaguar – 188
Mitsubishi – 191
Toyota – 192
Acura – 193
Prosjek za cijelo tržište – 195
Jeep – 200
GMC – 201
BMW – 206
Mercedes – 206
Cadillac – 214
Land Rover – 214
Lincoln – 224
Alfa Romeo – 226
Mazda – 232
Volkswagen – 241
Audi – 242
Volvo – 242
Dodge – 301
Električni automobili (modelska godina 2024.; ograničeni broj anketa)
Rivian – 266
Tesla – 266
Polestar – 316