Veliko istraživanje J.D. Powera: Koje su marke automobila najkvalitetnije?!

Električni automobili imaju više problema (266 nedostataka na 100 vozila) od automobila s tradicionalnim pogonom (180 na 100)

Kvaliteta automobila nije tako dobra kao što vozači očekuju. Pokazuju to najnoviji izvještaj američkog J.D. Powera. Kupci se ne žale samo na kvarove elektronike, već i na prilično neugodne mirise materijala od kojih se izrađuju interijeri automobila.

Novije je bolje? To nije tako očito kao što se čini jer što je automobil složeniji i napredniji, to je više problema. Kupci modernih automobila imaju se na što žaliti, a broj kvarova i nedostataka još uvijek je na visokoj razini. Barem tako pokazuje najnoviji izvještaj američkog J.D Powera (tvrtke koja provodi analize više od 37 godina), čiji su istraživači provjerili kvalitetu novih vozila u SAD-u. Amerikanci već dugi niz godina koriste vlastitu metodologiju istraživanja. Izvještaji o kvaliteti kreiraju se na temelju detaljnih anketa poslanih kupcima automobila. Za većinu marki to nije problem u SAD-u i one pristaju na sudjelovanje u istraživanju. Iznimka je Tesla, što istraživačima ne olakšava život. Otuda i upozorenje da su za neke marke rezultati pripremljeni na manjem uzorku (broj anketa u usporedbi s konkurentima je ograničen).

Kvaliteta automobila mjeri se prosječnim brojem nedostataka na 100 vozila (indeks PP100). Prosjek za manje kompleksna automobile s masovnog tržišta je 181 PP100, ili 181 nedostatak na 100 vozila. U slučaju premium segmenta, rezultat je mnogo veći i iznosi 232 PP100 (svakako treba uzeti u obzir i da kupci premium marki imaju veća očekivanja, pa ih je teže zadovoljiti). I to nije sve jer prema američkim istraživačima, električni automobili imaju više problema (266 nedostataka na 100 vozila) od automobila s tradicionalnim pogonom (180 na 100).

A na što se kupci modernih automobila žale? Jedan od najvećih razloga frustracije su upozorenja sustava aktivne sigurnosti, kao što je neobjašnjivo automatizirano kočenje (sustavi reagiraju na opasnost od sudara) ili nerazumljive obavijesti. Tradicionalno, ugrađena elektronika i multimedijski sustavi također su u prvom planu jer uzrokuju probleme s uspostavljanjem i održavanjem Android Auto ili Apple CarPlay veze. Kompliciran rad (pokazivači smjera ili brisači u nekim električnim modelima) također je kritiziran. I to nije sve jer ove godine zabilježen je i prilično neočekivan problem s mirisom. Ispada da se mnogi korisnici novih automobila (osim Kije i Nissana) sve više žale na neugodan miris plastike. Bilo je i alarma o smradu koji dolazi iz ventilacijskog i klimatizacijskog sustava, što je iznenađujuće za nove automobile.

Prosječan broj nedostataka na novih 100 automobila (modelska godina 2024.)

RAM – 149

Chevrolet – 160

Hyundai – 162

Kia – 163

Buick – 164

Nissan – 166

Porsche – 172

Lexus – 174

Ford – 179

Honda – 181

Mini – 182

Subaru – 183

Genesis – 184

Infiniti – 187

Jaguar – 188

Mitsubishi – 191

Toyota – 192

Acura – 193

Prosjek za cijelo tržište – 195

Jeep – 200

GMC – 201

BMW – 206

Mercedes – 206

Cadillac – 214

Land Rover – 214

Lincoln – 224

Alfa Romeo – 226

Mazda – 232

Volkswagen – 241

Audi – 242

Volvo – 242

Dodge – 301

Električni automobili (modelska  godina 2024.; ograničeni broj anketa)

Rivian – 266

Tesla – 266

Polestar – 316