Arhitektonsko i građevinsko čudo: Novi kineski most srušio je deset rekorda!

Nakon sedam godina završena je izgradnja Shenzen-Zhongshan Linka. Prijelaz ne samo da izgleda impresivno već je koštao...

U Kini je upravo otvoren Shenzen-Zhongshan Link. I to nije jedan most, već impresivna struktura koja se sastoji od niza mostova i tunela. Ovaj niz objekata olakšava prometnu komunikaciju u provinciji Guangdong na jugozapadu Kine. Pokrajina je to kojoj pripada Hong Kong, s više od 7,3 milijuna stanovnika. Istodobno, građevina je srušila čak 10 svjetskih rekorda. Ovaj prijelaz je izgrađen na mjestu gdje se rijeka Pearl ulijeva u Južno kinesko more i gdje je širina vodenog toka ogromna.

Shenzhen-Zhongshan Link je 24 km duga međugradska veza (iako je duljina svih cesta 43 km). Ta se dužina sastoji od, između ostalih, tunela između dva otoka i mostova koji povezuju svaki od otoka s kopnom. Ima čak 19 mostova, a tunel je dug 6,7 km. Međutim, ovo nije kraj. Budući da su najviši tornjevi mosta visoki čak 270 m, a cesta se sastoji od osam traka (četiri u svakom smjeru). Na svakom od njih možete postići brzine do 100 km/h.

Izgradnja Shenzen-Zhongshan Linka trajala je 7 godina. Prijelaz je otvoren za promet 30. lipnja 2024. u 15:00 sati po lokalnom vremenu. Kao rezultat toga, vrijeme putovanja između ekstremnih točaka smanjeno je s dva sata na samo 30 minuta. Cijena? Velikih 6,7 milijardi dolara.

Shenzhen-Zhongshan Link je impresivan, ali koje je rekorde zapravo oborio? Popis je stvarno dugačak. Jer prijelaz ima najveći ukupni raspon mosta s okvirnom čeličnom konstrukcijom, najveća čelična mostna ploča s površinom vruće mješavine epoksida i asfalta, najduži dvosmjerni, osmerotračni potopljeni tunel, najširi podvodni cijevni tunel s čeličnom i betonskom konstrukcijom…