Svi novi osobni automobili i kombiji ukupne težine 3,5 tone moraju od 7. srpnja imati uređaj za snimanje podataka, koji mora izdržati sudar tako da možemo vidjeti podatke iz automobila prije i nakon nesreća. Da, to je crna kutija istog tipa koja je u zrakoplovima već dugi niz godina. No, za razliku od kutije u zrakoplovima, kutija u automobilu trebala bi pohranjivati podatke samo pet sekundi prije sudara i 300 milisekundi nakon nesreće. Kutija se pokreće velikom promjenom brzine, većom od 8 km/h za 150 milisekundi, kada se sigurnosni pojasevi zatežu, kada se aktivira zračni jastuk aktivira ili aktivni poklopac motora.
Kutija će pohraniti sljedeće podatke:
- Podaci o dinamici vožnje prije sudara: brzina, položaj papučice gasa, status kočnice, ciklus paljenja tijekom sudara, brzina motora, ABS i aktivnost kontrole stabilnosti, kut upravljanja.
- Podaci o položaju vozila nakon sudara: promjena brzine u uzdužnim i poprečnim smjerovima.
- Informacije o sustavima: status sigurnosnog pojasa vozača i suvozača, kontrolno svjetlo zračnog jastuka, vrijeme postavljanja zračnih jastuka za vozača i suvozača (prednji, bočni zračni jastuci, zračne zavjese).
Crna kutija ne komunicira ni s jednom bazom podataka i sve informacije ostaju u automobilu. Podaci se zatim mogu preuzeti iz kutije putem OBD utičnice automobila ili putem upravljačke jedinice zračnog jastuka. Prema Zakonu o zaštiti podataka, informacije pripadaju vozaču, ali u nekim situacijama moguće je izvući podatke. Primjerice, u slučaju nesreće informacije se mogu koristiti u istrazi nesreće ili ako nesreća završi u sudskom postupku. Ako se podigne optužnica, tužitelj može zahtijevati da vidi informacije u kutiji. Tada će sud odlučiti je li zaštita osobnih podataka važnija od interesa tužitelja.