Samo 19 od 137 kineskih marki električnih automobila bit će profitabilno do kraja desetljeća, tvrdi tkonzultantska kuća Alixpartners, a prenosi Bloomberg. Ostalima je namijenjena sudbina napuštanja industrije, propasti, konsolidacije ili životarenja. Rat cijenama koji traje već gotovo dvije godine utjecao je na smanjenje marže nekih kineskih proizvođača električnih vozila i mogao bi se nastaviti dok glavni igrači poput BYD-a i Tesle pokušavaju učvrstiti svoje dominantne pozicije.
Dok je prosječna prodajna cijena automobila u Kini prošle godine pala za 13,4 posto, prosječna marža proizvođača automobila porasla je na 7,8 posto u 2023. sa 6,3 posto prethodne godine, prema Alixpartnersu. Proizvođači su smanjili troškove ucjenjivanjem dobavljača i brzim plasiranjem novih modela na tržište. Do kraja 2030. godine kineski proizvođači automobila trebali bi držati 33 posto globalnog automobilskog tržišta i 45 posto prodaje novih energetskih vozila (električnih i plug-in hibridnih).
Međutim, konzultantska kuća smanjila je svoju prognozu za kineski udio na europskom automobilskom tržištu na 12 posto s 15 posto, s obzirom na to da je Europska unija uvela dodatne privremene carine.