Vozili smo Daciju Duster: Koncept se mijenja, prednosti ostaju!

Nova, treća generacija Dustera na tržištu će se realizirati kao vizualno moćni SUV s ozbiljnim sposobnostima. Cijena je konstantno pristupačna, ali temeljna ideja polako se mijenja

Prva generacija Dustera dala je kupcima jeftini SUV s ozbiljnim terenskim sposobnostima u 4×4 verziji. Druga generacija nastavila je u istom ritmu, a treća? Čak ni u Daciji ne reklamiraju novi automobil kao diskontnu ponudu nego kao najbolju vrijednost za novac! Što bi to trebalo značiti? Uglavnom, ozbiljan, moderan dizajn, sposobnosti na tragu skupljih vozila, i dalje tvrdu plastiku, ali zavidan komfor. Ubacite još jedan sastojak, digitalnu instrumentnu ploču, te ste dobili ono što vam u Daciji pokušavaju prodati, ideju da ovaj proizvod nije akcijski, nego odličan omjer uloženog i dobivenog. 

S novom maskom, oštrim linijama i robusnošću, SUV na granici između klase malih automobila i kompakta (nastao na platformi Renault Clija) ima ozbiljnu staturu, estetski ugodnu. Dojam je isti u interijeru, s novom digitalnom instrumentnom pločom, jednostavnom, ali čitkom, 10,1-inčnom multimedijom (od druge razine opreme – od prve je opcija korištenje smartphonea kao infotainmenta), koja bi mogla biti brža u radu te tvrdom plastikom iznad središnje konzole. Vrijednost za novac – istina, ipak ne očekujte previše vrijednosti, odnosno mekaniju plastiku. Sjedala su komforna, prostor straga i prtljažnik optimalni! Dacia je dizajnirala i nekoliko točaka u vozilu na koje možete lako učvrstiti smartphhone ili nosač za bocu (pića). Također, tu je i novi upravljač, ergonomski fino strukturiran i moderan. Za Daciju su novosti sustavi aktivne sigurnosti, poput zadržavanja vozila u prometnom traku ili upozorenja na ograničenje brzine. Udovoljavanje je to novim europskim propisima. 

Kao i prije, motora nema puno, ali su fino balansirani. Iz Renaultova izloga posuđeni su benzinac s plinom, koji je po nama best buy, poznati odlični hibrid sa 140 KS (automatski mjenjač) te 1,2-litreni benzinac sa 130 KS uz koji je opcija i pogon na sve kotače. Motori su redom sjajni, a benzinac s plinom omogućuje autonomiju od čak 1300 km, kad su tankovi puni. Ta verzija ne bi trebala trošiti više od 8,5 litara plina u prosjeku u realnim prometnim uvjetima. Performanse ne možemo usporediti s olujnim vjetrom nego više s bonacom, ali uz precizan ručni mjenjač ovu verziju će kupovati umjereni vozač. O hibridu smo pisali već više puta (posljednji je Jogger), a osim snage i ubrzanja ponudit će i nisku potrošnju, koja će se kretati oko 5,5 litara. Središnja točka Dusterova programa je 1,2-litreni benzinac, potentan, štedljiv, a na neki način preuzima i ulogu dizelaša iz prethodnih generacija jer 4×4 verziji isporučuje snagu i moment. S blagom hibridnom konfiguracijom i radom elektromotora pegla se turborupa te omogućuje i nijansiraniji rad na terenu. 

Zaključit ćemo tekst upravo s tom 4×4 verzijom. Od 4×2 inačice verzija s pogonom na sve kotače je viša 8 mm (male su i razlike u dizajnu), ima ozbiljni prilazni i odlazni kut (31 i 36 stupnjeva) te kotačić uz šeststupanjski ručni mjenjač na kojemu se biraju modaliteti vožnje (snijeg, eko, lock…), koji upravljaju modalitetima pogona, distribucijom i inetenzitetom momenta… Maksimalno je moguće prebaciti do 50 posto momenta na stražnju osovinu. Premda Duster više nema skraćenu prvu brzinu, koja je u prethodnim generacijama simulirala redukciju prijenosa, naglašava se da je ovo i dalje ozbiljan terenski automobil. 

Prije svega oduševljava odlična redukcija buke u vožnji. Duster se u vožnji doima kao mnogo skuplje vozilo s visokom razinom komfora. Pokušate li mu tražiti maksimum, uočit ćete nekoliko važnih činjenica: Renaultova platforma odlična je podloga te  osigurava agilnost i pedantnost, bez proklizavanja. Naginjanja u zavojima ima, ali zadani smjer će biti postojan sve dok ne pređete limit. Tad će, očekivano, podupravljati. Duster se doima kao automobil koji će vozača uključiti u svoju jednostavnu i sigurnu rutinu, a putnicima osigurati udobnost. Provjerili smo Duster i na makadamu – blata nije bilo, ali radikalne uspone i poprečne prepreke prelazio je suvereno.

Unatoč svemu, a toga je dosta, cijena je ostala pod kontrolom. Duster je i dalje prihvatljiv, iznimno dopadljiv SUV. Verzija s plinom kreće od 19.500 eura, a ona sa solidnom opremom Expression starta od 21.300 eura. Tu je prva verzija s 4×4 pogonom koja stoji 24.900 eura. Na vrhu su dvije razine opreme Journey ili Extreme. Vrijednost za novac? Apsolutno! Sa sve manje kompromisa!

Naš izbor: Dacia Duster Eco-G

Masa: 1276 kg

Dimenzije (dxšxv): 434,3×181,3×166,1 cm

Prtljažnik: 517 l

Motor: Benzin + LPG

Obujam: 999 ccm

Snaga: 74 kW/100 KS pri 4600 o/min

Moment: 170 Nm pri 2000 o/min

Ubrzanje: 13,2 od 0 do 100 km/h

Najveća brzina: 168 km

Potrošnja:  8,1 (LPG)/6,5 (benzin) l

Ostali motori: TCE 130 (130 KS, 180 km/h, 9,9 s, 5,5 l), Hybrid 140 (140 KS, 160 km/h, 10,1 s, 5,1 l), TCE 4×4 (130 KS, 180 km/h, 11 s, 6,1 l)