Predviđene emisije po WLTP ciklusu utrostručit će se za plug-in hibride, što će dovesti do poreznog šoka za kupce na većini europskih tržišta. Plug-in hibridni automobili kombiniraju dva svijeta: s jedne strane, ova vrsta pogona može se pokretati električnom energijom koja se puni izvana. Ako razina napunjenosti pogonske baterije padne ispod određene razine, nastavlja s motorom s unutarnjim sagorijevanjem. Barem je tako u teoriji. U stvarnosti, PHEV (skraćeno od Plug-in Hybrid Electric Vehicles) nipošto se ne koriste na tako idealiziran način kako se to sugerira u teoriji.
Mnogi su mislili da su plug-in hibridi u padu, ali posljednjih godina sve se bolje prodaju jer je tržište električnih automobila usporilo. Ipak, nova pravila EU-a za 2027. mogla bi biti teški udarac za plug-in hibride. Tada će se uvesti euro 6e-FCM emisijski standard, koji će radikalno povećati emisije plug-in hibrida. Razlog tome je što plug-in hibridi u stvarnosti emitiraju mnogo više ispušnih plinova nego što to pokazuju službeni podaci proizvođača, a s novom testnom procedurom to će se i naglasiti. Također, mnogo vozača koristi plug-in hibirde kao klasične hibride i ne pune ih električnom energijom. U takvom režimu rada potrošnja goriva je visoka.
Da bi se 2027. godine postigle iste emisije CO₂ kao danas, po mnogo liberalnijoj testnoj proceduri, električni domet PHEV-a mora se povećati za oko dva i pol do tri puta. Danas takvi automobili prelaze oko 70-80 km u prosjeku, po tvorničkim mjerenjima.
– Električni automobil već je isplativiji za kupce. Pretpostavljamo da će realniji podaci o potrošnji plug-in hibrida ojačati taj trend – kaže Jan Dornoff iz Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz.
Vidjet ćemo.