Sjenilo na vjetrobranskom staklu ili ispod njega: Kolike su razlike u temperaturama u kabini vozila?!

Utjecaj sjenila postavljenog s unutarnje strane je minimalan

Vozilo izloženo sunčevoj svjetlosti, koliko se zagrijava i kakav utjecaj na to imaju boje vozila ili položaj sjenila. Pokušao je to istražiti Njemački autoklub (ADAC). Često se govori da se, na primjer, bijela vozila ili svijetla vozila manje zagrijavaju od tamnih vozila. Dakle, u testu površina crnog vozila zagrijavala se značajno više od površine bijelog vozila – omjer je bio 65 stupnjava u odnosu sa samo 44 stupnja. Kakav je utjecaj na temperaturu kabine? Začudo, malo! Na testu je u crnom automobilu bilo pet stupnjeva toplije u kabini.

Što je sa sjenilima? Koliki je smisao postavljanja sjenila s unutarnje strane automobila, na vjetrobransko staklo? Utjecaj sjenila postavljenog s unutarnje strane je minimalan. Dok se referentno vozilo bez sjenila grijalo na 53 stupnja, u automobilu sa bilo je samo četiri stupnja hladnije. Da bi zaštita bila bolja, unutarnje sjenilo trebalo bi pokrivati cijelu površinu vjetrobranskog stakla, a to je gotovo nemoguće izvesti.

Sjenilo zaštitu od sunca, koje je pričvršćeno na vanjsku stranu vjetrobranskog stakla mnogo je učinkovitije. Zahvaljujući sjenilu, u unutrašnjosti je bilo osam stupnjeva hladnije nego u referentnom vozilu. Cerada koji štiti cijelu unutrašnjost od sunčevog zračenja još bolje štiti, u automobilu je bilo deset stupnjeva manje. Zatamnjena bočna stakla iza B-stupa automobila smanjila su temperaturu u unutrašnjosti za samo dva stupnja – ali temperature na stražnjoj klupi bile su znatno niže: 48 umjesto 57 stupnjeva.

Premda bijeli ručnik neće pretjerano smanjiti temperaturu u kabini, preporučuje se staviti ga na upravljač. Prije svega, kako biste izbjegli opekline.