Događa se ono što se najavljivalo u autoindustriji, ali i brže od procjena. Naime, cijene baterija rapidno padaju što ruši i cijene električnih automobila. Čimbenici koji su potaknuli pad cijena baterijskih ćelija od 51 posto uključuju pad cijene sirovina, kao što je litij, i nižu od očekivane potražnju za električnim automobilima. Rezultat se već osjeća u Kini – električni automobili sada imaju cijene na razini benzinskih automobila ili čak niže od njih, a značajna smanjenja cijena električnih automobila idu i prema europskom kontinentu. Naime, mnogi jeftiniji električni automobili pojavit će se na tržištu 2025. i 2026. godine.
Nedavno je procijenjeno da je globalna potražnja za litij-ionskim baterijama u 2023. godini iznosila približno 950 gigavat sati, dok je globalni proizvodni kapacitet, većim dijelom u Kini, dvostruko veći od te brojke. Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali Kini, samo će produbiti problem prekomjernog kapaciteta.
To je dobra vijest za potrošače, javlja BloombergNEF-a, koji računa da će se niže cijene odraziti na jeftinije modele električnih automobila čija je proizvodnja planirana za sljedećih nekoliko godina.
Dok se obično smatra da niže cijene električnih vozila povećavaju potražnju i stoga dovode do oporavka globalne cijene baterija, Bloombergova analiza sugerira da na djelu postoje i drugi čimbenici koji ukazuju na niže cijene još neko vrijeme. Najvažnija je, smatraju oni, činjenica da kineske tvrtke i ostali proizvođači nastavljaju ulagati velike svote u istraživanje i razvoj, automatiziranu proizvodnju i nove tvornice. BNEF kaže da očekuje da će se zbog toga niske cijene održati barem sljedećih nekoliko godina.