Jednostavno zaobilaženje carina: Hoće li Velika Britanija biti točka za ulaz kineskih automobila u Europu?!

Ako kineske tvrtke pošalju automobile u kompletu i ako se sastave u Velikoj Britaniji, mogle bi ih izvoziti na kontinent po puno nižoj cijeni

Velika Britanija distancira se od europskih carina. Vlada ove zemlje, koja nakon Brexita nije dio EU, uvjerila je Kinu da neće nametnuti veće poreze na električne automobile uvezene iz Kine. Barem načelno. Ovom mjerom želi zaštititi svoje lokalno tržište, a ne toliko svoj izvoz, od mogućih kineskih odmazdi. Ali postoji i drugo tumačenje, Velika Britanija bi mogla postati ulaz u Europu za Kinu, uvozeći kineske automobile na kontinent uz niže carine. Ministar trgovine Jonathan Reynolds ističe da oni nisu voljni slijediti put Europe i SAD-a u nametanju carina na električne automobile iz Kine. U Europi su carine postavljene na maksimalnih 47,6% i to se još mora izglasati. SAD je na ogromnih 100%.

Dakle, Velika Britanija bi mogla otvoriti vrata u Europu za automobile uvezene iz Kine. Automobili proizvedeni u britanskim tvornicama i izvezeni u Europu podliježu stopi od 10%. Ako kineske tvrtke pošalju automobile u kompletu i ako se sastave u Velikoj Britaniji, mogle bi ih izvoziti na kontinent po puno nižoj cijeni.