Xiaomi napada Porsche: SU7 Ultra je automobil s ekstremnim performansama!

U listopadu će Xiaomi pokazati svoj SU7 Ultra u nadi da će preuzeti rekord Nürburgringa od Porschea

Kineski Xiaomi je još uvijek vjerojatno najpoznatiji po robotskim usisavačima i mobilnim telefonima, ali prošle godine tvrtka je postala i proizvođač električnih automobila gdje trenutno u svojoj domovini nudi jedan model: limuzinu SU7. Kada je Xiaomi otvorio knjige narudžbi za SU7, 50.000 narudžbi stiglo je u roku od 27 minuta, a 90.000 tijekom prvog dana. To je dovelo do višemjesečnog roka isporuke, premda robotizirana tvornica izbaci novi automobil svakih 76 sekundi. Od SU7 modela koji su već dostupni, Max izdanje je najbolje, s pogonom na sve kotače, 800 V arhitekturom, punjenjem od 10-80 posto za 19 minuta, 673 KS i sprintom od 0-100 za 2,78 sekundi. U Kini cijena počinje od cca. 37,530 eura za automobil koji je po veličini između Tesla Modela 3 i Modela S.

Međutim, sada dolazi nešto još moćnije, SU7 Ultra, za koji Xiaomi vjeruje da će biti najbrži električni automobil s četvero vrata na svijetu. U listopadu će voziti na stazi Nürburgring u Njemačkoj, gdje je cilj srušiti rekord za najbrži električni automobil s četvera vrata, koji je u trenutku pisanja ovog teksta u vlasništvu Porsche Taycana Turbo GT i iznosi 7:07.55 minuta.

SU7 Ultra ima dva Xiaomijeva V8s motora, svaki s 578 konjskih snaga i 635 Nm okretnog momenta, kao i V6s motor  (nake vas V8 i V6 ne zbunjuju – to su električni motori) koji nije toliko snažan. Ipak, ukupna snaga sustava iznosit će nevjerojatnih 1548 konjskih snaga. Zahvaljujući upotrebi karbonskih vlakana, automobil teži 1900 kilograma, što je nevjerojatnih 334 kilograma manje od Taycana Turbo GT s Weissach paketom. Sprint od 0 do 100 trebao bi iznositi 1,97 sekundi, a 200 km/h postiže se za manje od šest sekundi (5,96 s), 300 km/h prelazi za 15,07 sekundi, a najveća brzina je više od 350 km/h. Stoga, ne iznenađuje podatak da kočione pločice moraju izdržati radnu temperaturu od preko 800 stupnjeva.

SU7 Ultra opremljen je CATL-ovom Qilin 2.0 baterijom – LFP baterijom sa snagom punjenja od 0 do 100 km za 11,5 minuta i kapacitetom od 101 kWh. Također, kod ove baterije impresivna je mogućnost isporuke energije s niskim stanjem napunjenosti (postotak baterije), koja i sa preostalih 20 posto može pratiti 880 kW, odnosno 1180 KS. Automobil će se na tržištu naći sljedeće godine, no po kojoj cijeni za sada nema informacija.