Problemi s električnim automobilima: Veliki dobavljač ZF prisiljen je smanjiti broj radnika!

Kineski proizvođač baterija CATL u kratkom je roku narastao i postao treći najveći svjetski dobavljač za industriju električnih automobila

Njemački proizvođač autodijelova ZF objavio je danas da će ukinuti petinu do četvrtinu radnih mjesta u Njemačkoj jer se bori s prelaskom na električna vozila i inozemnom konkurencijom.

– Broj zaposlenih u Njemačkoj će se sukcesivno smanjivati za 11.000 do 14.000 sa sadašnje razine od oko 54.000 do 2028. godine – stoji u priopćenju ZF-a. Odluka o značajnom smanjenju domaće radne snage bila je potrebna kako bi se odgovorilo na promjene u sektoru mobilnosti, posebno u području elektromobilnosti.

Restrukturiranje dobavljača u Njemačkoj bilo je potrebno kako bi ojačao konkurentnost i konsolidirao poziciju jednog od vodećih svjetskih dobavljača. Snažna konkurencija, pritisci na troškove i slaba potražnja za električnim vozilima znače da će se restrukturiranje usredotočiti na ZF-ov odjel za električne motore, priopćila je grupa. Prelazak na električna vozila donekle je smanjio potražnju za mjenjačima za konvencionalna i hibridna vozila, područja u kojem su njemački dobavljači tradicionalno briljirali. U isto vrijeme, trenutna stagnacija potražnje za električnim vozilima znači da je ZF ostao s viškom kapaciteta. ZF će nastaviti ulagati u ovo područje, ali će morati istražiti suradnju s drugim tvrtkama kako bi ostao konkurentan.

EU planira zabraniti prodaju novih automobila na fosilna goriva od 2035. godine, što znači da će neki poslovi u industriji neizbježno postati suvišni. U međuvremenu su kineski proizvođači ostvarili prednost u industriji električnih vozila i zauzimaju sve veći udio na tržištu. Kineski proizvođač baterija CATL u kratkom je roku narastao i postao treći najveći svjetski dobavljač za industriju električnih automobila. Dvostruki šok uzrokovan ukidanjem motora s unutarnjim izgaranjem i rastućom kineskom konkurencijom povećao je pritisak na europske dobavljače. Osim ZF-a, proizvođači dijelova poput Boscha, Continentala i Webasta bili su među tvrtkama u sektoru koje su najavile otpuštanja.