Premda je pažnja javnosti uglavnom usmjerena na 2035. godinu, i najavljeni kraj prodaje benzinaca i dizelaša na tržištima Europske unije, jedna druga godina je također bitna. I dolazi vrlo brzo. Već 2025. godina bi se mogla pokazati vrlo skupom za proizvođače automobila, posebno u kontekstu u kojem prodaja električnih vozila stagnira od početka godine.
Od 1. siječnja ovom uredbom CAFE (Korporativna prosječna potrošnja goriva) nameće se dodatno smanjenje emisija CO2 za 15 % na 81 g CO2/km. Dakle, flota svih novih automobila određenih proizvođača morat će biti na razini navedenog prosjeka. No mnogi proizvođači su daleko od toga jer prodaja električnih automobila u njihovom portfelju (koji ruše prosjek emisija CO2) stagnira. Što će se dogoditi ako ne postignu ciljeve? Slijede visoke kazne. Ako se limit prekorači, svaki višak grama naplaćuje se 95 eura, za svaki automobil registriran tijekom godine. Potencijalne kazne su u stotinama milijuna eura.
Prema analitičarima UBS-a, potencijalni iznos kazni koje će platiti proizvođači automobila mogao bi dosegnuti 7,5 milijardi eura na godišnjoj razini, uzimajući u obzir najnovije trendove prodaje.