Test Volkswagen Passata: Samo karavan?! Nema problema!

Passat nikad nije bio najjeftiniji automobil srednje klase, ali znalo se zašto je tako. Nova generacija potvrđuje tu ideju, prije svega komforom i rafiniranošću u vožnji

Na hrvatskom tržištu naziv Passat nosi neku trajnu vrijednost koja traje generacijama. Omiljena poslovna limuzina dugo je bio moneta na tržištu rabljenih automobila i držao je vrijednost. Vremena se mijenjaju pa su i u prostor koji je desetljećima zauzimao Passat utrčali sveprisutni SUV-ovi, koji sve više postaju i omiljena roba poslovne elite. Čak je i Volkswagen odlučio svom donedavnom osvajaču oduzeti jedno od glavnih oružja – u posljednjoj iteraciji dostupan je samo kao karavan. Volkswagen sve ljubitelje limuzina gura prema električnome modelu ID.7. 

Dizajn Volkswagena 2024. godine je bitno drukčija forma nego prije, na primjer, pet godina, kad su linije bile oštre, kao da su nožem rezane. Današnji Volkswageni izgledaju mekše i uživo izgledaju mnogo bolje nego na fotografijama. Passat dijeli platformu (i tvornicu u kojoj ga proizvode) sa Škodom Superb i to se, prije svega, osjeti u unutrašnjosti.

Automobil koji je dugačak malo više od 4,9 metara iznutra se čini kao prostrani ured. Nitko se u Passatu neće žaliti na manjak prostora, pa čak i putnik koji će dobiti najnezahvalnije mjesto u sredini drugog reda. Na istom tragu je i prtljažnik, čiji je volumen izdašan i ponajveći u klasi.

Ured moramo i opremiti, zar ne, a Volkswagen se odlučio za minimalizam pa je čak izmaknuo i ručicu mjenjača iz tunela između vozača i suvozača te ga postavio na polugu iza upravljača, s desne strane. Jedini minus ovog automobila je opet – infotainment. Nema prigovora grafici, nego, prije svega, činjenici da je na tom golemom ekranu koncentrirano sve, od klime, postavki sigurnosti vozila, navigacije pa sve do glazbe, povezivosti… Upravljanje svim opcijama oduzet će vam dosta vremena. Sad kad smo riješili nedostatke, posvetit ćemo se plusevima koji su, osim prostranosti, vezani uz komponente vozačkog iskustva. 

Ako se Passat s prednjim pogonom ne može po dinamici i osjećaju mjeriti s automobilima poput Giulije, koja ima stražnji pogon, finese u vožnji su doista besprijekorne. Sa sedamstupanjskim, brzim, DSG mjenjačem i preciznim upravljačem vožnja je doista ugodno iskustvo, praćeno kompetentnim ovjesom. S opcijskim prilagodljivim ovjesom doista je moguće birati između sportske fokusiranosti i mekoće usporedive s najkomfornijim automobilima na tržištu. Naravno, sve prati i izvrsna akustična izolacija. Zbog stabilnosti, anatomskih sjedala u R paketu i svega navedenog karavanski Passat je izvrsno vozilo za duga putovanja. 

Dugo je trajala odioznost publike prema dizelskim motorima, a i Volkswagen je sam pridonio takvim stavovima svojom globalnom aferom. Međutim, u kontekstu automobila za duga putovanja, dvolitreni TDI sa 150 KS je i dalje mjesto od kojega se kreće i koje treba nadmašiti. Zašto je to najbolja opcija? Zbog momenta i snage za sve ključne operacije u prometu, ali i zbog potrošnje.

U gradu će Passat trošiti oko 8,5 litara, ali u kombinaciji s vožnjom na otvorenoj cesti potrošnja se može spustiti do prosjeka od 6,5 litara, a to je izvrsno za ovako veliko vozilo. Nije teško pretpostaviti da će upravo ovaj motor i mjenjač biti omiljena kombinacija na hrvatskom tržištu. 

Premda se to ne bi reklo na osnovi samo jednog ekrana infotainmenta u interijeru (bez funkcijskih tipki), Volkswagen Passat je pravo tehnološko središte s gomilom funkcija i sustava aktivne sigurnosti. Dovoljno je pogledati listu serijske i dodatne opreme i sve će vam biti jasno.

Naravno, sve to i stoji, a status Passata je uvijek bio takav. Naime, nikad nije bio najjeftiniji automobil srednje klase, ali znalo se zašto je tako. Uz pretjerano oslanjanje na jedan ekran kao jedan nedostatak, nova generacija na dobrom je putu. To je kvalitetan karavan. 

Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG R-Line

Tehničke karakteristike

MOTOR turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1968 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 3500 o/min, okretni moment 360 Nm pri 1600 o/min

DIMENZIJE dxšxv 491,7×184,9×152,1 cm, međuosovinski razmak 283,7 cm, prtljažnik 690 l, spremnik goriva 52 l, masa 1678 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 223 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,3 s

POTROŠNJA 4,9-5,7 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 129-149 g/km

Euro NCAP +++++

+ Prostranost, udobnost, komfor, motor

– Infotainment

Serijska oprema: ABS, ESC, 7 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, prednji i stražnji parkirni senzori, kamere 360 stupnjeva, LED Matrix svjetla, el. grijanje vanjskih ogledala, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, grijana sjedala vozača i suvozača, sustav automatskog kočenja, detekcija umora vozača, pomoć pri promjeni voznog traka, upravljanje vozilom u slučaju medicinske nužde, sustav prepoznavanja prometnih znakova, upozorenja na vozila u mrtvom kutu, aluminijski naplatci, alarm, metalik boja

Dodatna oprema: metalik boja (758 eura), elektronsko podešavanje ovjesa (1048 eura), kontrola tlaka u gumama (336 eura), kuka za vuču, električno otklopiva (1351 euro), naplatci 19 inča (516 eura), navigacija Discover Pro Max, head-up display (973 eura), laminirana sigurnosna stakla na vratima, krovni nosači (756 eura), podesiva podnica prtljažnika, mreža za prtljagu (267 eura), grijana prednja i stražnja sjedala, vjetrobransko staklo, grijanje/hlađenje vozila u mirovanju (1657 eura), panoramski krovni otvor (1385 eura), hi-fi Harman Kardon (912 eura)

Cijena: 64.780 eura