Počelo je kao reklamni slogan, a završilo kao testament za gotovo sve što dolazi iz države s europskog sjevera. Inteligentna rješenja iz Švedske – ta fraza je toliko često korištena da se izlizala poput tenisica za trčanje ili obećanja političara da ćemo živjeti u nekoj novoj Švicarskoj. No kad vam je u tjednom terminu na raspolaganju Volvo EX30, u iskušenju ste da je ponovite, pa čak i pogurate u naslov testa. No nećemo ovaj put ili možda već jesmo?! Pustimo sad nijanse. Mali električni SUV švedskog proizvođača s kineskim vlasnikom doista je posebna sorta, pažljivo promišljena u svakom detalju.
Prije svega, Volvo je još jedanput odlično promislio kako svoj geometrijski, oštri dizajn učiniti atraktivnim pa je izostanak usisne rešetke na prednjoj maski iskoristio kao platno za jednostavnu i efektnu strukturu, koju je upotpunio svojim karakterističnim, čekićastim svjetlima. Straga je još zanimljivije s novom grafikom svjetala, svjetlosnim pravokutnikom koji se širi od lijevog do desnog dijela vozila.
Unutra je još zanimljivije. Volvo je očigledno imao ideju svoj mali premium proizvod učiniti zanimljivijim i malo rezati troškove (i cijenu) pa su bočna vrata gotovo oslobođena od svih potrošača električne energije, u njih nisu smješteni ni zvučnici. Umjesto toga, Volvo je zvučnike postavio ispod vjetrobranskog stakla u strukturu koja podsjeća na soundbar. Također, nema klasične instrumentne ploče, ona je na ekranu infotainmenta (utjecaj Tesle), koji je središnje mjesto vozila.
Teško je biti fan sustava koji na jednome mjestu ima klimu, navigaciju, pa čak i ikonu koja otvara pretinac za rukavice, jer to ipak stvara određeni tip distrakcije u vožnji, ali barem sve ključne funkcije nije teško pronaći, odnosno vidljive su. Tu je i Google asistent s kojim možete lijepo popričati o glazbi, turizmu… Od svih malih električnih automobila, EX30 ima najbolje kreiran interijer, s kvalitetnim materijalima i efektima, lijepo integriranim elementima poput ventilacijskih otvora na konzoli. Prostranost je na razini klase malih SUV-ova, nije raskoš, ali nije ni skučeno, a isto vrijedi i za prtljažnik. U prednjem dijelu ispod poklopca je i mali prostor za odlaganje stvari od sedam litara.
Tri su verzije u ponudi, ona s manjom baterijom i oko 337 kilometara dometa, ova koju smo testirali i moćni EX30 s dva motora. Automobil o kojemu pišemo imao je veću bateriju (64 kWh neto kapacitet) i motor na stražnjoj osovini s 272 KS. Maksimalna brzina punjenja je raskošnih 153 kWh, a to ovom malom vozilu osigurava određenu tehnološku nadmoć u srazu s konkurentima. Ubrzanja su, očekivano, strelovita, rezerve snage su uvijek prisutne kad vam to ustreba, uz prosječnih 20 kWh na 100 km. Mogao bi EX30 biti efikasniji u potrošnji, ali i ovako će prijeći oko 450 km, a Volvo navodi oko 660 km u gradu, što se čini optimističnim.
Ono u čemu je EX30 fantastičan je sve što ima veze s vožnjom, od redukcije buke, udobnosti pa sve do voznih osobina. Doista podržava sve modalitete vožnje, od bržeg do mirnog (što preporučujemo). U gradu nema lupanja, automobil je okretan, a na otvorenoj cesti impresionira njegova stabilnost, pa čak i razina komunikacije koju uspostavlja s vozačem. Uvijek ćete znati kako se nosi sa zavojima, brzim i sporim, naoružat će vas samopouzdanjem i pomoću upravljača koji je, doduše, lagan, ali direktan.
Ako želite prepustiti vozilu dio autonomije, možete izabrati i One pedal funkciju kada EX30 sam koči, a na vama je samo da pritišćete gas. Doduše, s uključenim Pilot Assistom može i bez toga jer će vozilo samo dodavati gas te pokrenuti vozilo nakon stajanja na semaforu, na primjer.
Volvo EX30 je veliki prodajni hit u sjevernoj Europi. S razlogom, rekli bismo, jer se ističe pametnim rješenjima, odličan je na cesti, ima pristojan domet i korektnu cijenu. Početna verzija jeftinija je od 40 tisuća eura, a ova optimalna može biti jeftinija ako ulovite poticaje za kupnju električnih vozila. Izvrstan mali električni SUV.
Volvo EX30 Single Engine Long Range Ultra RWD
Tehničke karakteristike
MOTOR električni, snaga 200 kW/272 KS, okretni moment 343 Nm, kapacitet baterije 64 kWh (neto)
DIMENZIJE dxšxv 423,3×183,6×155,5 cm, međuosovinski razmak 265 cm, prtljažnik 318+7 litara, masa 1850 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 5,3 s
POTROŠNJA 17 kWh l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 0 g/km
Euro NCAP *****
+ Vozne osobine, performanse, dizajn eksterijera/interijera
– Sve funkcije na jednom ekranu
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, navigacija, putno računalo, LED prednja svjetla, električno pokretanje sjedala, parkirni senzori, kamere za parkiranje 360 stupnjeva, pokretanje bez ključa, one pedal funkcija, priprema za alcolock, adaptivni tempomat, panoramski krov, automatsko kočenje u slučaju nužde, upozoravanje na vozila u mrtvom kutu, prepoznavanje prometnih znakova, zadržavanje u voznom traku, aluminijski naplatci, alarm, metalik boja
Dodatna oprema:
Cijena: 48.699 eura