Mijenjajte filtre kabine vozila: Ovo je nekoliko primjera što se može dogoditi ako to ne učinite…

Svaki treći automobil pati od kontaminacije bakterijama, plijesni, česticama, peludi i štetnim plinovima

Njemčki proizvođač (osim ostalog) flitara Mann+Hummel tvrdi da vlasnici vozila i servisne radionice zanemaruju nužnu redovitu zamjenu filtera čestica u kabini, što dovodi do opasnih razina onečišćenja zraka. Ukazuje na najnovija industrijska istraživanja koja sugeriraju da svaki treći automobil pati od kontaminacije bakterijama, plijesni, česticama, peludi i štetnim plinovima. U Njemačkoj tvrtka uvelike doprinosi reviziji nove smjernice VDI (Udruženje njemačkih inženjera) i ZDK (Njemačkog udruženja za trgovinu motornim vozilima) za dugoročno osiguravanje zdravog zraka u automobilima. Sustavi kontrole klime u modernim vozilima sada su norma i smatraju se neophodnima u vožnji po vrućem vremenu. Ipak, vitalni filteri potrebni za osiguravanje dobre kvalitete zraka se zanemaruju, kaže tvrtka.

Servisni intervali često se ne poštuju jer ih većina vozača automobila nije svjesna. Prljavi filtri zraka u kabini i loše održavani klimatizacijski sustavi mogu uzrokovati zdravstvene rizike. Nova smjernica namijenjena je ispravljanju toga. Regulira higijenske zahtjeve za ventilacijsku tehnologiju u osobnim automobilima i kamionima. U jako onečišćenim filtrima povećava se i vlaga. To stvara plodno tlo za klice i kontaminira filtar te neposrednu okolinu, čak i kada klimatizacijski sustav nije aktivan. Brzina protoka zraka također sve više pada. Ako to utječe na snagu puhala, povećava se rizik od nesreća jer se prozori brže zamagljuju i na njima se stvara opasan zasljepljujući, masni film.

David Keerl, stručnjak za biofunkcionalne filtarske materijale u tvrtki Mann+Hummel, kaže:

– Zaista je bitno redovito mijenjati filter zraka u kabini jednom godišnje ili svakih 15.000 km.

Preporučuje filter biofunkcionalnog tipa, dodajući:

– Filtriranjem plijesni, klica, bakterija i peludi stvara se čist i zdrav zrak za putnike u vozilu, a također se štiti klimatizacijski sustav od onečišćenja. To produljuje životni vijek klimatizacijskog sustava jer sprečava stvaranje naslaga na finoj strukturi isparivača i također održava puni kapacitet hlađenja i grijanja sustava.