Idemo prvo s domaćom zadaćom. Geely je nova marka na hrvatskom tržištu, ali daleko od toga da je nepoznata. Kinezi su, osim ostalog, i vlasnici Volva, velika je to kompanija koja ima globalne ambicije. Prvi model u Hrvatskoj je Geely Atlas Pro, malo veći kompaktni SUV, koji ima jednu klasičnu kinesku prednost, a to je cijena. Dakle, za komforni SUV s top opremom treba izdvojiti manje od 32 tisuće eura. Dodajte tome i pogon na sve kotače te moćan blagi hibridni sustav s ukupno 190 KS i doći ćete vjerojatno do zaključka da je to puno za relativno malo.
Geely Atlas Pro koristi produženu platformu na kojoj je i Volvo XC40, a to mu već u startu jamči tehnološku sukladnost s najmodernijim vozilima na tržištu. U kontekstu dizajna, igralo se na sigurno, da se zadovolje svi mogući kupci koji dolaze s različitih kontinenata. Automobil se sigurno ne može nazvati avangardnim, ali sve su forme uredne i blago konzervativne. Isto vrijedi i za unutrašnjost s digitalnom pločom i velikim ekranom multimedije, koja komunicira gotovo volkswagenovsku jednostavnost.
S kožnim sjedalima, Geely se poigrava s luksuzom, a u kontekstu praktičnosti oduševljava prostrana stražnja klupa. Malo manje od toga prtljažnik relativno skromnih dimenzija. Dalje, malo nas smeta i reducirani infotainment na kojemu nema navigacije ili se slika s kamera za parkiranje povremeno zamrzava. No sve ostalo je i više nego korektno, a posebno treba pohvaliti čvrstoću i ukupnu kvalitetu interijera.
Na cesti je Geely Atlas Pro klasični obiteljski SUV, prije svega siguran i udoban, koji uvjerljivo apsorbira neravnine na cesti pa i one poprečne na koje ćete naletjeti na gradskim prometnicama. Nema lupanja ovjesa, redukcija buke je dobra. Više se Geely naginje u zavojima, ali je fokusiran i lišen nervoze kad je blizu limitima. Upravljač je direktan, ali i lišen komunikativnosti. Ne bi to trebao biti preveliki problem jer su i ostali SUV-ovi slične sorte i nemaju ambiciju biti sportska konjica.
Uz pogon na sve kotače s elektronskom spojkom, Geely Atlas ima modernu konfiguraciju s turbobenzinskim trocilindričnim benzincem, odnosno blagim hibridom i sedamstupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke. U praksi, na vama je samo da se opustite i vozite, uz velike proplamsaje snage, kad nagazite papučicu gasa. Motor je nešto bučniji, ali ne do granice iritacije. Proizvođač spominje potrošnju od 6,8 litara, ali to nije ostvarivo. Međutim, brojke su i više nego korektne, oko 8 litara u prosjeku, odnosno oko 10 litara u gradu. Automatik je brz i mekano mijenja brzine.
Očigledno nas čeka velika kineska invazija, a Atlas Pro je igrač iz samog vrha ponude, nastao pod kapom moćnog koncerna. Vozili smo kvalitetan i dobar automobil, a sad ćemo vidjeti kako će ga ocijeniti tržište.
Test Geely Atlas Pro 1,5 4WD 7DCT Flagship
Tehničke karakteristike
MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 1477 ccm, snaga 140 kW/190 KS pri 5500 o/min, okretni moment 255 Nm od 1500 do 4500 o/min
DIMENZIJE dxšxv 454,4×183,1×171,3 cm, međuosovinski razmak 267 cm, prtljažnik 378 l, spremnik goriva 58 l, masa 1780 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 193 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,9 s
POTROŠNJA 6,8 l/100 km
EMISIJA CO2 163 g/km
Euro NCAP nije testiran
+ Prostranost, motor, završna obrada
– Prtljažnik, infotainment
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, LED svjetla, parkirni senzori sprijeda i straga, kamera za parkiranje 360 stupnjeva, kožna sjedala, el. pokretano vozačevo sjedalo, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav za prepoznavanje pješaka i biciklista, aluminijski kotači
Dodatna oprema: metalik boja (720 eura)
Cijena: 31.270 eura