Hibridi i električna vozila: Uključuju li se kočiona svjetla prilikom usporavanja tijekom regeneracije energije?!

Iznad brzine kočenja od 1,3 m/s² moraju se upaliti stop svjetla

S novim tehnologija dolaze i nova pitanja pa, na primjer, jedno od njih glasi: kada hibridi i električni automobili koče regeneriajući energiju (a da pritom na stišćete kočnicu), hoće li se na stražnjoj strani vozila uključiti kočiona svjetla? Ovisno o modu rada, to kočenje može biti poprilično snažno i, kada se ne bi uključila stražnja kočiona svjetla, svi vozači iza vas bili bi poprilčno zbunjeni, a sigurno bi porastao i broj promjetnih nesreća. No za sve postoje pravila, pa i za ovu temu. Sve je definirano UN-ovim Pravilnikom No. 13H, koji u točki 5.2.22.4 jasno navodi u kojim se slučajevima uključuju kočiona svjetla ili, narodski – stop svjetla.

Možda zvuči apstraktno, ali ispod brzine kočenja od 0,7 metara u sekundi na kvadrat nema potrebe za kočionim svjetlima. Između brzina kočenja od 0,7 m/s² do 1,3 m/s², proizvođač može odabrati hoće li se kočiona svjetla uključivati ili ne. Iznad brzine kočenja od 1,3 m/s² moraju se upaliti stop svjetla. Pokušajmo maksimalno pojednostaviti, sa snažnom deakceleracijom uključuju se kočiona svjetla i upozoravaju vozače iza vas!