Cilj brodarske industrije također je smanjiti emisije štetnih plinova. Kao i u cestovnom prometu. Ideja je mnogo, a evo još jedne, zanimljive. Naime, grupa japanskih tvrtki pokrenula je studiju za procjenu održivosti korištenja biometana proizvedenog iz životinjskog gnojiva kao čistog izvora goriva za brodove. Mitsui OSK Lines (MOL), velika brodarska tvrtka, u partnerstvu je s Takanashi Milk Products kako bi istražili potencijal ekološki prihvatljivog biometana. Studija izvedivosti također uključuje Hamanaka Town, JA Hamanaka, Hokkaido Gas Co i MOL Sunflower.
Ako bude uspješan, ovaj čisti izvor energije mogao bi značajno pročistiti emisije brodova. Dakle, da biste smanjili emisije morate posegnuti za nečim što bismo mogli nazvati – prljavim. Posljednjih je godina ukapljeni prirodni plin (LNG) bio značajan korak naprijed u smanjenju emisija ugljika. LNG je čišća alternativa ugljenu i nafti te smanjuje emisije CO2 za 25-40 posto.
U ovom projektu glavni fokus je na proizvodnji biometana, koji je rafinirani oblik bioplina. Proizvedeno od gnojiva dobivenog s lokalnih farmi mliječnih krava, ovo obnovljivo gorivo ima golemi potencijal za pogon tvornica i plovila. Štoviše, MOL kaže da se biometan može neprimjetno integrirati u postojeću infrastrukturu, čineći prijelaz u zeleniju budućnost još lakšim.
Proizvođač brodskih motora Wartsila tvrdi da biometan ima značajan potencijal kao čisto gorivo za pomorsku industriju. Ugljični otisak biometana ovisi o njegovom izvoru. Biometan iz organskog otpada može biti moćan alat za ublažavanje klimatskih promjena, dok biometan iz fosilnih izvora nudi ograničenu korist za okoliš. Osim brodarstva, japanski start-up aktivno radi na raketnom motoru koji pokreće tekući biometan (LBM) dobiven iz goveđeg gnoja.