Dok s jedne strane neki proizvođači čine sve što mogu kako bi ponudili električna vozila koja su sve dostupnija, s druge strane tvrtkama su električni automobili sve manje zanimljivi. Mislimo na flotne kupce. To proizlazi iz Vodiča za mobilnost za 2024. koji je objavio Ayvens, podružnica Société Généralea specijalizirana za iznajmljivanje i upravljanje voznim parkom za tvrtke.
Dok u Europi TCO (ukupni trošak vlasništva nad vozilom), koji se odnosi na sve troškove povezane s vlasništvom i uporabom voznog parka, i dalje ide u korist električnih vozila u usporedbi s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, u Francuskoj se, s druge strane, povećao. Sličan slučaj je u Švedskoj i Španjolskoj. Krivulja se doista preokrenula u odnosu na prošlu godinu, s TCO-om od 0,45 eura/km za električni automobil, što je blagi porast, dok je za vozilo s unutarnjim sagorijevanjem iznosio 0,43 eura/km. To je prosjek u odnosu na ugovore od 48 mjeseci/120.000 km.
Kako se ovaj zaokret može objasniti? Ayvens navodi dva razloga. Prvi je kraj ekološkog bonusa za tvrtke u veljači prošle godine, što je povećalo troškove električnih vozila. Drugi razlog je taj što su cijene energenata porasle i opterećuju račune kompanija. S druge strane, studija ne spominje ništa o preostaloj vrijednosti, za koju se zna da je niža za električno vozilo nego za vozilo s unutarnjim sagorijevanjem. To bi u budućnosti moglo još negativnije utjecati na TCO. Još jedna loša vijest za proizvođače električnih vozila jer tvrtke prilikom obnove voznog parka gledaju svaki cent…