BMW planira lansirati svoje prvo električno vozilo na gorive ćelije (FCEV) u serijskoj proizvodnji 2028., čime će kupcima ponuditi dodatnu opciju električnog pogona s nultom emisijom. BMW Grupa i Toyota Motor Corporation razvijat će zajedno takva vozila.
– Ovo je prekretnica u automobilskoj povijesti: prvo vozilo na gorive ćelije u serijskoj proizvodnji koje će ponuditi globalni premium proizvođač. Pokretan vodikom i vođen duhom naše suradnje, on će naglasiti kako tehnološki napredak oblikuje buduću mobilnost – rekao je Oliver Zipse, predsjednik Upravnog odbora BMW AG. Posebno je značajna njegova posljednja rečenica:
– I to će navijestiti eru značajne potražnje za električnim vozilima na gorive ćelije.
Dakle, BMW će se kladiti i na vodik kao pogonsko gorivo s nultom emisijom štetnih plinova u izgranju.
Koji Sato, predsjednik i član upravnog odbora Toyota Motor Corporation, rekao je:
– Drago nam je što je suradnja između BMW-a i Toyote ušla u novu fazu. U našoj dugoj povijesti partnerstva, potvrdili smo da BMW i Toyota dijele istu strast prema automobilima i vjeru u ‘tehnološku otvorenost’ i ‘višestruki’ pristup neutralnosti emisija štetnih plinova. Na temelju ovih zajedničkih vrijednosti, produbit ćemo našu suradnju u naporima kao što je zajednički razvoj sustava gorivih ćelija sljedeće generacije i širenja infrastrukture.
BMW Grupa i Toyota Motor Corporation zajednički će razviti sustav pogona za osobna vozila s tehnologijom gorivih ćelija (pojedinačne gorivne ćelije treće generacije), stvarajući sinergije za komercijalna i osobna vozila. Rezultati zajedničkog razvoja koristit će se u modelima BMW-a i Toyote i proširit će raspon FCEV opcija dostupnih kupcima, približavajući viziju mobilnosti na vodik korak bliže stvarnosti.
Nakon uspješnog testiranja pilot flote BMW-a iX5 Hydrogen diljem svijeta, BMW Grupa se sada priprema za serijsku proizvodnju vozila sa sustavima pogona na vodik 2028. godine. Kako je FCEV tehnologija još jedna tehnologija električnih vozila, BMW Grupa je vidi kao još jednu važnu opciju.