Nema idealnih uvjeta. Dizelaši i benzinci imaju problem s termalnom efikasnošću, a električni automobili ponajviše s gubitkom energije prilikom punjenja vozila. U mjerenjima Njemačkog autokluba (ADAC), u prosjeku je potrošeno 14,56 posto više energije nego što je završilo u bateriji. Svi električni automobili punjeni su pomoću zidne kutije za punjenje od 22 kW na temperaturi od 23 stupnja.
Volkswagenovi ID modeli imali su gubitak od nešto više od 8 posto, što je odličan rezultat. Mini Cooper SE imao je najveći gubitak prilikom punjenja. Izgubljena je gotovo trećina energije. Volvo XC40, popularan u Švedskoj, imao je gubitak punjenja od oko 20 posto.
Prema ADAC-u, glavni razlog gubitka je taj što se izmjenična struja iz električne mreže mora pretvoriti u istosmjernu struju kako bi se pohranila u bateriju. Mnogi vlasnici električnih automobila promatraju samo potrošnju tijekom vožnje, ali velike razlike pri punjenju pokazuju da bi energija korištena pri punjenju trebala biti ispravan način mjerenja učinkovitosti.
Za automobile s velikim baterijama gubitak je značajan. BMW iX, koji ima neto kapacitet baterije od 105 kWh, trebalo je napuniti sa 125,2 kWh. To znači da je na putu do baterije izgubljeno 20 kWh. Sve to, na kraju, košta.
Električni automobili s najvećim gubitcima prilikom punjenja
Model | Baterija kWh | Struja potrošena za punjenje (kWh ) | Gubitak |
Mini Cooper SE | 28.9 | 37.6 | 30.10% |
XPeng G9 Performance AWD | 93.1 | 114.2 | 22.66% |
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) | 56 | 68.4 | 22.14% |
Smart #1 Pro+ (22 kW OBC) | 62 | 75.7 | 22.10% |
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD | 27.4 | 33.3 | 21.53% |
Dacia Spring Electric 65 Extreme | 27.4 | 33.1 | 20.80% |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 88 | 106.3 | 20.80% |
MG4 Electric Luxury | 59.5 | 71.5 | 20.17% |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD | 75 | 90 | 20.00% |
Volvo XC40 Recharge Pure El. Single Motor Extended R. | 79 | 94.7 | 19.87% |
Električni automobili s najmanjim gubitcima prilikom punjenja
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine | 69 | 76 | 10.14% |
Citroen e-C4 Shine | 46 | 50.5 | 9.78% |
Hyundai Ioniq 5 (77.4 kWh) UNIQ Package 4WD | 77.4 | 84.6 | 9.30% |
VW ID.4 GTX 4Motion | 77 | 83.7 | 8.70% |
VW ID.5 Pro Performance | 77 | 83.6 | 8.57% |
Cupra Born e-Boost (58 kWh) | 58 | 62.6 | 7.93% |
Citroen e-C4 X 136 Shine Pack | 48.1 | 51.8 | 7.69% |
MG5 Electric Maximum Range Luxury | 57.7 | 61.9 | 7.28% |
Honda e:NY1 | 61.9 | 66.3 | 7.11% |
Audi e-tron GT quattro | 83.7 | 86.9 | 3.82% |
Aiway’s U6 Prime | 60 | 60.3 | 0.50% |