Koliko energije se gubi prilikom punjenja električnog vozila: Kod nekih vozila – puno!

Mini Cooper SE imao je najveći gubitak prilikom punjenja. Izgubljena je gotovo trećina energije

Nema idealnih uvjeta. Dizelaši i benzinci imaju problem s termalnom efikasnošću, a električni automobili ponajviše s gubitkom energije prilikom punjenja vozila. U mjerenjima Njemačkog autokluba (ADAC), u prosjeku je potrošeno 14,56 posto više energije nego što je završilo u bateriji. Svi električni automobili punjeni su pomoću zidne kutije za punjenje od 22 kW na temperaturi od 23 stupnja.

Volkswagenovi ID modeli imali su gubitak od nešto više od 8 posto, što je odličan rezultat. Mini Cooper SE imao je najveći gubitak prilikom punjenja. Izgubljena je gotovo trećina energije. Volvo XC40, popularan u Švedskoj, imao je gubitak punjenja od oko 20 posto.

Prema ADAC-u, glavni razlog gubitka je taj što se izmjenična struja iz električne mreže mora pretvoriti u istosmjernu struju kako bi se pohranila u bateriju. Mnogi vlasnici električnih automobila promatraju samo potrošnju tijekom vožnje, ali velike razlike pri punjenju pokazuju da bi energija korištena pri punjenju trebala biti ispravan način mjerenja učinkovitosti.

Za automobile s velikim baterijama gubitak je značajan. BMW iX, koji ima neto kapacitet baterije od 105 kWh, trebalo je napuniti sa 125,2 kWh. To znači da je na putu do baterije izgubljeno 20 kWh. Sve to, na kraju, košta.

 

Električni automobili s najvećim gubitcima prilikom punjenja

Model Baterija kWh  Struja potrošena za punjenje (kWh ) Gubitak 
Mini Cooper SE 28.9 37.6 30.10%
XPeng G9 Performance AWD 93.1 114.2 22.66%
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) 56 68.4 22.14%
Smart #1 Pro+ (22 kW OBC) 62 75.7 22.10%
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD 27.4 33.3 21.53%
Dacia Spring Electric 65 Extreme 27.4 33.1 20.80%
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD 88 106.3 20.80%
MG4 Electric Luxury 59.5 71.5 20.17%
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD 75 90 20.00%
Volvo XC40 Recharge Pure El. Single Motor Extended R. 79 94.7 19.87%

Električni automobili s najmanjim gubitcima prilikom punjenja

Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine 69 76 10.14%
Citroen e-C4 Shine 46 50.5 9.78%
Hyundai Ioniq 5 (77.4 kWh) UNIQ Package 4WD 77.4 84.6 9.30%
VW ID.4 GTX 4Motion 77 83.7 8.70%
VW ID.5 Pro Performance 77 83.6 8.57%
Cupra Born e-Boost (58 kWh) 58 62.6 7.93%
Citroen e-C4 X 136 Shine Pack 48.1 51.8 7.69%
MG5 Electric Maximum Range Luxury 57.7 61.9 7.28%
Honda e:NY1 61.9 66.3 7.11%
Audi e-tron GT quattro 83.7 86.9 3.82%
Aiway’s U6 Prime 60 60.3 0.50%