Škoda Fabia predstavljena je prije 25 godina: Četiri generacije jasno definiranih vrijednosti!

Kada je nova Škoda Fabia zauzela središnje mjesto na sajmu automobila u Frankfurtu u utorak, 14. rujna 1999., to je označilo novi ulazak marke u segment malih gradskih automobila

Posljednjih 25 godina Škoda Fabia odigrala je nezamjenjivu ulogu u povijesti marke, ali i segmenta malih automobila. Prva generacija debitirala je 14. rujna 1999. na sajmu automobila u Frankfurtu, brzo osvojivši kupce svojom naprednom tehnologijom. Sljedeće tri generacije konstruirane su na tim temeljima, s gotovo pet milijuna prodanih primjeraka do danas. Fabia je također ostavila trajan trag u motosportu, stupivši na scenu 2003. sa Škodom Fabijom WRC.

Kada je nova Škoda Fabia zauzela središnje mjesto na sajmu automobila u Frankfurtu u utorak, 14. rujna 1999., to je označilo novi ulazak marke u segment malih gradskih automobila. Čak i nakon četvrt stoljeća, ovo nasljeđe živi u četvrtoj generaciji Fabije, koja i dalje uživa popularnost. Ideja Škode možda ponajviše živi u Fabiji jer ovaj automobil i danas ima temljne vrijednosti kao što su prostranost, agilnost i odlična vrijednost za novac.

Škoda Fabia prve generacije (1999. – 2008.)
Debitirala je kao hatchback s pet vrata, duljine 3960 mm i pozicionirana je kao nasljednik Škode Felicije. Manje od godinu dana nakon lansiranja, uslijedila je karavanska verzija, a 2001. u proizvodnju je krenula limuzina. Dizajn prve generacije Fabije kreirao je tim od dvadesetak dizajnera, predvođen tadašnjim šefom dizajna Škode, Dirkom van Braeckelom. Prva generacija Fabie izgrađena je na naprednoj platformi za male automobile PQ24, a nudila je širok izbor pogonskih sklopova. U ožujku 2003., sportska RS varijanta je imala svoj debi – sa snažnim 1,9 TDI turbodizelskim motorom sa 130 KS.

Škoda Fabia druge generacije (2007. – 2014.)
U ožujku 2007. Škoda Fabia druge generacije premijerno je predstavljena na Ženevskom sajmu automobila. Temeljena na istoj platformi kao i prva generacija, nova Fabia je bila nešto duža (+22 mm) i viša (+47 mm). U rujnu 2007. godine predstavljena je praktična karavanska verzija. U 2009. Scout inačica i RS verzija s 1,4 TSI benzinskim turbo motorom (177 KS) pridružile su se ponudi.

Škoda Fabia treće generacije (2014. – 2022.)
Treća generacija Škode Fabije predstavljena je na Pariškom salonu automobila u listopadu 2014. Tehnološki je koristila modernu platformu PQ26, dok je dizajn poprimio oštrije i dinamičnije linije. Automobil je bio 90 mm širi i 30 mm niži od svog prethodnika. Značajna poboljšanja su napravljena i na značajkama sigurnosti i udobnosti. Po prvi put Škoda Fabia je opremljena Front Assistom, adaptivnim tempomatom i sustavom nadzora umora vozača. Facelift 2018. godine dodatno je proširio značajke modela, uvođenjem LED prednjih svjetala, nadzora mrtvog kuta i ulaska bez ključa.

Četvrta generacija Škode Fabia (2021. – danas)
Najnovija generacija Škode Fabije predstavljena je u proljeće 2021. kao hatchback s pet vrata, izgrađena na platformi MQB A0. Dizajn je djelo tima predvođenog voditeljem dizajna Škode, Oliverom Stefanijem. Četvrta generacija premašuje 4,1 metar dužine, a prtljažnik je povećan na 380 litara, 50 litara više nego kod prethodne generacije. Vozilo je opremljeno najsuvremenijim značajkama kao što su Travel Assist 2.0, Automatic Parking, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist za promjenu trake i Front Assist s prediktivnom zaštitom pješaka i biciklista.