Dugo su karavani bili ključna obiteljska opcija pa su potom na tržište došli monovolumeni, njihova zvijezda brzo je potamnila i zamijenili su ih SUV-ovi. No ako monovolumena praktički više nema, karavani žilavo prkose trendovima. Opel Astra Sports Tourer je jedan od njih i, očekivano, nameće se kao štedljivija i oku ugodnija varijanta od sveprisutnih SUV-ova.
Novi Opelov dizajnerski jezik uključuje oštre, precizne geometrijske forme, uz sveprisutni crni vizor na mjestu prednje maske. U velikom Stellantisovu koncernu Opelu je očigledno namijenjena funkcija marke koja vozi sredinom puta, nije premium, ali nije ni budget. To se vidi i u unutrašnjosti vozila, koja ne djeluje jeftino, štoviše, materijali su kvalitetni, ali je uniformirano jednostavna, s dugačkom trakom s piano efektom koja uključuje digitalnu instrumentnu ploču i ekran infotainmenta.
U duhu Stellantisova koncerna i njihovih platformi, Astra ima gotovo sve funkcije na ekranu infotainmenta. Već smo u nekoliko navrata napisali svoj stav o toj orijentaciji: treba pronaći prostor za barem kontrolni modul klima-uređaja na centralnoj konzoli. Tako bi vozaču bilo lakše i brže birati njegove funkcije.
Mogli su u Opelu biti mali razigraniji, ali to je samo naš dojam. Iz perspektive vozača hvalimo sjajna AGR sjedala, koja omogućuju dugu vožnju bez klasičnih tegoba povezanih s kralježnicom. Iz perspektive volumena, Astra karavan nije najprostranija i nema najveći prtljažnik, ali prosjek u ovoj klasi je visok i nije sramota biti tu – u segmentu kompaktnih karavana. Straga se sjedi komforno, prtljažnik je velik (597 l), pritom ima ravnu podnicu i još jedan pretinac ispod glavnog prostora. Također, straga su tri individualna sjedala, koja se mogu obarati po potrebi.
Premda u svom nazivu ovaj karavan nosi naziv Sports, Astra je ipak svestraniji igrač. Uz sve prednosti ovakvog tipa vozila, na cesti ipak ide neutralnost, a to znači da sportskih senzacija nema. Udobnosti i sigurnosti, pak, ima napretek. Ako ćete inzistirati, može Astra brzo prolaziti zavoje, s prednjim pogonom, očekivano, prvo će proklizati prednji dio vozila, ako pretjerujete. Opel Astra nudi isto ono što i većina modernih automobila, jednostavnost upravljanja, ugođenost ovjesa, kočnica, ručnog mjenjača, koji idu maksimalno u smjeru neutralnosti.
Vozač će se u Astri osjećati suvereno, a čak će i u gradu lako manevrirati s ovim vozilom. Servo upravljača je također mekše ugođen, ali i precizan. Uglavnom, može Astra biti i Sports, ako to želite. Ipak, najveća nagrada vozaču bit će njezina sigurnost i zrelost.
Logičan nastavak na ovakve vozne osobine je i odličan Stellantisov trocilindrični motor sa 110 KS. Nije previše, a nije ni premalo. Kad vam ustreba, pokazat će dovoljno snage za pretjecanja, a uz turbopunjač osigurava primjerenu elastičnost zbog koje nećete previše posezati za ručicom (preciznog) mjenjača. Svemu tome dodajte solidnu zvučnu izolaciju motora i potrošnju od oko 6,5 litara u prosjeku te imate automobil za sve tipove putovanja.
Ova Astra je i solidno opremljena te ima pristojnu cijenu. To je uvijek bila Opelova karakteristika i jedan od aduta s kojim se nametao na tržištu.
Tehničke karakteristike
Opel Astra Sports Tourer 1,2 S/S Edition
MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 1199 ccm, snaga 81 kW/110 KS pri 5500 o/min, okretni moment 205 Nm pri 1750 o/min
DIMENZIJE dxšxv 464,2x186x144,3 cm, međuosovinski razmak 273,2 cm, prtljažnik 597 l, spremnik goriva 52 l, masa 1376 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 199 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,8 s
POTROŠNJA 5,6 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 124 g/km
Euro NCAP +++++
+ Udobnost, motor, praktičnost
– Uniformirana unutrašnjost
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, LED svjetla, parkirni senzori sprijeda i straga, tempomat, automatsko kočenje u slučaju nužde, aluminijski kotači
Dodatna oprema: metalik boja (530 eura)
Cijena: 30.378 eura