Električna vozila: Baterije će uskoro biti dio karoserije i smanjiti masu automobila!

Znanstvenici moraju povećati gustoću energije baterije prije nego što se može primijeniti u praksi

Baterije u automobilima u pravilu dolaze u u posebnim paketima, koji se uglavnom postavljaju u podnicu električnih automobila. Zbog toga su posebno ojačane, a s njima raste i masa. No sada se sve više ide u smjeru da baterija postane integralni dio karoserije.. Znanstvenici s Tehnološkog sveučilišta Chalmers (Švedska) sada su tu ideju razradili i postavili su temelj za daljnje istraživanje.

– Uspjeli smo stvoriti bateriju izrađenu od kompozita od ugljičnih vlakana koja je kruta poput aluminija i dovoljno gusta za komercijalnu upotrebu. Baš kao i ljudski kostur, baterija ima nekoliko funkcija u isto vrijeme – kaže znanstvenica Richa Chaudhary. Tim Tehnološkog sveučilišta Chalmers razvio je ono što naziva skladištenjem energije bez mase. Razvili su koncept baterije koji se temelji na kompozitnom materijalu i ima ugljična vlakna kao pozitivne i negativne elektrode, gdje je pozitivna elektroda presvučena litij-željezo-fosfatom. Rezultat je strukturna baterija koja može pohraniti energiju i pozitivno utjecati na čvrstoću karoserije. To znači da se i proizvodi na baterije koji uključuju sve, od mobilnih telefona, prijenosnih računala, ručnih alata do električnih automobila, mogu učiniti lakšima. Prema izračunima istraživača, domet električnog automobila može se povećati i do 70 posto s jednim punjenjem, povećanjem kapaciteta baterije i boljom učinkovitošću kroz manju masu.

Istraživači još uvijek imaju vremena da usavrše tehnologiju prije nego što se može komercijalizirati, ali jasno je da bi tehnologija mogla imati budućnost i u električnim automobilima i, na primjer, u električnim zrakoplovima. U potrošačkoj elektronici, u mobilnim telefonima i prijenosnim računalima predviđene su tanke baterije, poput kreditne kartice, koje će prepoloviti masu baterija.

Nije sve idealno. Znanstvenici moraju povećati gustoću energije baterije prije nego što se može primijeniti u praksi. Danas je postignut volumen energije od 30 Wh/kg, što je mnogo manje od današnjih modernih baterija. No smanjenje mase nosi svoje prednosti…