Europski znanstvenici tvrde da su postigli značajan napredak u baterijama za električne automobile. Prototip, koji je razvijen u Belgiji, obećava znatno veću gustoću energije i veći domet – sve to uz niže troškove proizvodnje. Nova litij-metalna baterija, u čijem je razvoj sudjelovao i Švicarski savezni institut za ispitivanje i istraživanje materijala (EMPA), mogla bi dramatično poboljšati domet električnih automobila. Prototip, koji je proizveden u Belgiji, nudi 1070 Wh/L, što je 20 posto više u odnosu na gustoću energije koju postižu današnje baterije.
U novoj bateriji tekući elektrolit zamijenjen je krutim materijalom, što omogućuje veću učinkovitost. Ova bi inovacija uskoro mogla učiniti konvencionalne litij-ionske baterije zastarjelima i time podići elektromobilnost na novu razinu. Razvoj je bio sve samo ne jednostavan, godine istraživanja u sklopu EU projekta SOLiDIFY bile su potrebne kako bi se pronašli pravi materijali i tehnologije. Napredak je postignut optimiziranim tehnikama premazivanja i strukturnim novitetima. SOLiDIFY baterija koristi debelu katodu visoke gustoće energije od nikla, mangana i kobalta te litij-metalnu anodu i čvrsti elektrolitički separator s tankim profilima.
Nova baterija može se proizvoditi na sobnoj temperaturi i prilagođava se postojećim proizvodnim linijama. S procijenjenim troškovima manjim od 150 eura po kilovatsatu, također je financijski atraktivna, tehnologija budućnosti koja bi uskoro mogla postati stvarnost.
Napokon su to dobre vijesti iz Europe, tržištem baterija dominiraju Kinezi, Korejci i Japanci.