Četverotaktni motor ima jasan slijed: usisni, kompresijski, pogonski i ispušni takt. U usisnom taktu zrak i gorivo ulaze u cilindar. Kompresija je kada klip gura tu smjesu na vrh cilindra. Smjesa se zapali, gurajući klip natrag prema dolje. Ispuh je posljednji korak, istiskujući preostali plin iz cilindra.
Porscheovi dizajneri računaju da ovom procesu mogu dodati po još jedan takt kompresije i snage. Dokumenti predani američkom Uredu za patente i zaštitne znakove to izričito opisuju kao šest pojedinačnih poteza koji se mogu podijeliti u dvije sekvence od tri poteza. Dodatni koraci dogodit će se između tradicionalnog pogonskog i ispušnog takta. Prvi slijed bi, dakle, bio usis-kompresija-snaga, nakon čega slijedi kompresija-snaga-ispuh.
Da bi se to postiglo, Porscheov patent prikazuje koljenasto vratilo koje se okreće na prstenu s dva koncentrična kruga. Ovo mijenja središnju točku rotacije, snižavajući hod klipa (donja mrtva točka) za dodatne taktove. To zauzvrat mijenja kompresiju, budući da klip ne putuje toliko prema gore u cilindru. A to također znači da ovaj motor ima dvije gornje i donju mrtvu točku, piše Motor1.
Ovaj dizajn ima potencijal generirati više energije uz bolju učinkovitost. U tipičnom motoru samo jedan od četiri takta zapravo stvara snagu. Ovo mijenja formulu na jedan u tri poteza, a također temeljitije sagorijeva smjesu. Naravno, nedostatak je dodatna složenost. Naravno, upitno je hoće li ovo rješenje zaživjeti, ali ideja je zanimljiva.