Baterije s vremenom gube kapacitet. To se odnosi i na one koji se nalaze u mobilnim telefonima te na one koji se nalaze u električnim automobilima. Fenomen nikada prije nije bio u potpunosti objašnjen, ali sada je međunarodni istraživački tim sa Sveučilišta Colorado Boulder (SAD) uspio riješiti zagonetku. Litij-ionska baterija jedna je od najčešćih baterija na svijetu i obično sadrži kobalt, koji je tvar opasna za okoliš. Inženjeri su pokušali zamijeniti tvar niklom i magnezijem, ali nije ispalo baš dobro i smanjilo je količinu energije koju baterija može pohraniti.
Znanstveni tim s CBU-a odlučio je istražiti razlog zašto se litij-ionska baterija degradira i otkrio da molekule vodika iz elektrolita baterije zauzimaju mjesta na katodi koja bi litij-ioni inače trebali zauzimati. Zbog toga litij-ioni imaju manje mjesta za vezivanje za katodu, smanjujući kapacitet baterije.
Sada se znanstvenici iz CBU-a nadaju da će njihovo otkriće dovesti do toga da će proizvođači baterija proizvesti novu vrstu premaza na katodi baterija koji blokira molekule vodika.