Sukob mišljenja i u Europskom parlamentu: Zeleni plan i električna vozila izazivaju veliku raspravu!

Većina zastupnika u Europskom parlamentu slaže se oko važnosti zaštite europske automobilske industrije od subvencionirane strane konkurencije

Automobilski sektor podržava gotovo 14 milijuna radnih mjesta diljem Europe, izravno i neizravno, i doprinosi s više od 7% BDP-u Europske unije, prema podacima Europske komisije. Međutim, industrija se trenutačno suočava s usporavanjem prodaje električnih vozila, što je pogoršano agresivnom cjenovnom konkurencijom kineskih električnih vozila.

Kako prenosi Euractiv, mišljenja oko Grean Deala (Zeleni plan) Europske unije i auotinudustrije su podijeljena. Hildegard Bentele (Pučani) naglasila je potrebu za fleksibilnošću u postizanju smanjenja CO2, ističući to tijekom svoje izborne kampanje za Europski parlament. Andreas Gluck (Renew) ustvrdio je da bi EU trebala izbjegavati diktiranje specifičnih tehnologija za dekarbonizaciju, pozivajući se na rasprave o električnim gorivima.

S druge strane, Mathias Ecke (S&D) branio je trenutni regulatorni okvir i pripisao izazove industrije lošem upravljanju proizvođača automobila. Oliver Schenk (Pučani) pozvao je na nacionalne mjere za poticanje kupnje električnih vozila i poboljšanje infrastrukture. U međuvremenu, Sara Matthieu (Zeleni) kritizirala je proizvođače automobila zbog protivljenja zabrani motora s unutarnjim izgaranjem 2035. kako bi zadovoljili dioničare, umjesto da potaknu inovacije. Također se zalagala za niže cijene električne energije kako bi se promicalo usvajanje električnih vozila.

Unatoč tim različitim stavovima, većina zastupnika u Europskom parlamentu slaže se oko važnosti zaštite europske automobilske industrije od subvencionirane strane konkurencije.