Kineski električni automobili: Kupce vozila u Europi baš i ne zanimaju…

Daleko smo od invazije koje se toliko boje europski brendovi, a razlog bi jednostavno mogao biti taj što su to - kineski automobili

Strah od kineskih proizvođača električnih automobila je stvaran, barem u slučaju europskih proizvođača automobila. Međutim, samo jedan od 10 električnih automobila u Europi je kineski. Daleko smo od invazije koje se toliko boje europski brendovi, a razlog bi jednostavno mogao biti taj što su to – kineski automobili, barem tako to objašnjavaju u studiji Nielsen IQ za Bloomberg.

Kineski brendovi zauzeli su 10,3% tržišta električnih automobila u Europi (uključujući Veliku Britaniju, Norvešku i Švicarsku), prema podacima njemačke tvrtke Schmidt Automotive Research (SAR). To je 93.100 električnih automobila. Za usporedbu, Volkswagen grupa je u istom razdoblju prodala oko 317.200 električnih automobila, a Tesla 161.525 automobila. Prema Michaelu Deanu i Giacomu Reghelinu, autorima istraživanja koje je proveo Nielsen IQ, kineski se brendovi moraju suočiti sa snažnom lojalnošću koju uživaju europski nacionalni brendovi.

Oko 74% ispitanika u studiji Bloomberg Intelligence izrazilo je zabrinutost oko kupnje automobila kineske marke, navodeći kvalitetu (25%), sigurnost (14%) i kinesku tehnologiju (17%). Još više otkriva istraživanje belgijskih potrošača, u kojem je Lijnen otkrio da prioritetni razlog, kod onih koji imaju najmanju vjerojatnost da će kupiti kineski automobil, naveden razlog je nepovjerenje u Kinu. Njih 47% kaže da ne vjeruje izravno Kini kao zemlji dok posebnu zabrinutost oko kvalitete, tehnologije ili sigurnosti vozila navodi manje od 20% ispitanika. Zanimljivo je da je dio njihovog istraživanja uključivao prikazivanje potrošačima oglasa za kineske automobile skrivajući njihovu zemlju podrijetla. Tada su odgovori obično bili pozitivni prema tim automobilima, sve dok nisu otkrili da su automobili kineski, a tada su postali negativni.