Hyundai i Kia rade na svojoj bateriji: Cilj je smanjiti cijenu!

LFP baterije nude duži ciklički vijek trajanja od drugih vrsta litij-ionskih baterija

Glavna prepreka kupnji električnog automobila danas je cijena. Čak i ako subvencije pomažu u snižavanja cijenu jasno je da su električni automobili još skuplji. Ni subvencije neće trajati vječno. Međutim, s padom cijene kWh i cijene baterija u Kini zahvaljujući demokratizaciji ove tehnologije, cijene vozila na struju trebale bi se postupno smanjivati, a i grupa Kia-Hyundai namjerava sudjelovati u tom trendu, budući da dvije marke rade na novoj LFP (litij-željezo-fosfat) bateriji.

Kao što je najavljeno u priopćenju za javnost, Hyundai Motor i Kia pokrenuli su projekt razvoja katodnog materijala za LFP baterije. U suradnji s Hyundai Steelom i EcoPro BM-om, tržišnim liderom u katodnim materijalima, ova strategija ima za cilj izravnu sintezu materijala bez stvaranja prekursora za proizvodnju katodnih materijala za LFP baterije. Ovo rješenje bi imalo prednost, budući da se katodni materijali u LFP baterijama proizvode dodavanjem litija prekursorskim materijalima kao što su fosfat i željezni sulfat. Proces izravne sinteze istovremeno dodaje fosfat, željezni prah i litij bez stvaranja zasebnog prekursora. Time se eliminira jedan korak proizvodnje, smanjujući emisije opasnih tvari tijekom proizvodnje i troškove proizvodnje.

LFP baterije nude duži ciklički vijek trajanja od drugih vrsta litij-ionskih baterija. Mogu izdržati veliki broj ciklusa punjenja i pražnjenja (često više od 2000 ciklusa) bez značajne degradacije. Osim toga, litij-željezo-fosfat je toplinski stabilan i manja je vjerojatnost od pregrijavanja, požara ili eksplozije u usporedbi s drugim vrstama litij-ionskih baterija. LFP baterije ne koriste kobalt ili nikal, koji su skupi i ponekad problematični s etičkog stajališta. To znači da imaju niže troškove proizvodnje, što znači uštede za proizvođače i, potencijalno, za potrošače.