KGM je iz Južne Koreje, puno ime mu je KG Mobility, a ranije je bio poznat kao SsangYong, koji ima više od pola stoljeća iskustva u izradi teških vozila i terenskih terenaca. Nakon uspješnog restrukturiranja pogonske strukture, proizvođač automobila službeno je promijenio ime u KG Mobility 2023. i lansirao novu seriju potpuno električnih modela pod imenom KGM, počevši od Torres EVX-a, atraktivnog električnog SUV-a s naglašenim linijama i brojnim tehnološkim detaljima.
Torres EVX je KGM-ov prvi potpuno električni SUV. Dizajn karoserije usvaja novi i izričaj proizvođača koji ojačava robusne linije terenskog SUV-a u kombinaciji sa suptilnim detaljima u karoseriji. Čvrste linije karoserije nadopunjene su vodoravnim LED dnevnim svjetlima sprijeda, lukovima kotača s tamnim rubovima otpornim na ogrebotine, aluminijskim naplatcima i krovnim nosačima dijamantnog uzorka, što sve zajedno dodatno naglašava sportski izgled SUV-a. Očito je da je KGM-ov dizajnerski odjel naslijedio dio snažnog imidža terenskih vozila iz Ssangyong ere, ali nova vizura i oblik Torres EVX-a jasno se razlikuje od novih SUV-ova drugih proizvođača i pruža upečatljiv izgled te ostavlja atraktivan dojam.
Kod ulaska u Torres EVX prvo što primjećujete u kabini su dva velika zaslona: nadzorna ploča koja se sastoji od 12,3-inčnih zaslona u boji visoke razlučivosti i multimedijskog operativnog sustava osjetljivog na dodir, stvarajući visokotehnološku SUV kabinu 21. stoljeća. Multimedijski sustav pruža praktične funkcije kao što su Apple CarPlay i bežično punjenje za mobilne telefone. Osim toga, KGM je dodao cijeli niz naprednih visokotehnoloških sustava pomoći vozaču i Torres EVX-u. Tu ističemo vrlo korisnu parkirnu kameru od 360 stupnjeva iz ptičje perspektive, što vozačima olakšava kontrolu parkiranja ovog vozila velikih dimenzija. Mjesta u svim segmentima ne nedostaje, a tako je i u prtljažniku koji nudi 839 litre prostora bez spuštanja sjedala.
KGM je izgradio karoseriju od čelika ultravisoke čvrstoće. Sinkroni motor je iz kineskog BYD-a s permanentnim magnetima te proizvodi maksimalnu snagu od 207 KS i najveći okretni moment od 339 Nm, a može postići najveću brzinu od 175 km/h, ubrzavajući od nule do 100 km/h za 8,11 sekundi. S ukupnim kapacitetom baterije, također iz BYD-a, od 73,4 kWh ima maksimalni domet od 462 km prema WLTP standardu. Baterija može podržati 120 kW ultrabrzi sustav punjenja, koji se može napuniti do 80% za manje od pola sata ako se koristi DC sustav punjenja.
Garancija na bateriju iznosi 10 godina, dok vozilo ima 7-godišnje jamstvo ili 150.000 km. Cijena u Hrvatskoj iznosi 37.799 eura za jedinu dostupnu verziju s prednjim pogonom i opremom Explore.
Nova generacija obiteljskog dizajnerskog vokabulara kod Tivolija je najočitija je u tome što je prednji dio automobila ima dizajn sličan Torresovom modelu gdje ima integrirani branik i rešetku hladnjaka s obradom sive boje, kako bi se dodatno naglasio njegov crossover stil.
Iznutra, Tivoli ima 10.25-inčnu digitalnu ploču s instrumentima i 9-inčni multimedijski zaslon osjetljiv na dodir dok se Apple CarPlay i Android Auto mogu povezati sa sustavom kako bi se zadovoljile potrebe današnjih potrošača za povezivanjem uređaja. S Tivolijem ne morate raditi kompromise (dugačak je 425 cm, malo ispod kompaktnih dimenzija) po pitanju prostora jer osim udobnih sjedala pruža i dovoljno prostora za četiri osobe, dok prtljažnik pruža 423 litre bez spuštanja sjedala/1.115 litara sa spuštenim sjedalima, a to će zadovoljiti većinu potreba velike većine vozača. Od motorizacije nudi se samo turbobenzinac 1,5 GDi-T s 163 KS, 280 Nm i najvećom brzinom od 190 km/h. Bez obzira na to zove li se SsangYong ili KGM, Tivoli ostaje kompaktni SUV sa zanimljivim kvalitetama.
Tivoli je dostupan u Hrvatskoj od 22.999 eura za verziju s ručnim mjenjačem i opremom Fresh. Ista oprema s automatskim mjenjačem koštat će vas 25.499 eura.