Korejski LG Chem tvrdi da ima revolucionarnu tehnologiju: Mogućnost opasnih požara na baterijama se smanjuje!

LG Chem objašnjava da bi se ova tehnologija mogla brzo primijeniti na proizvodne modele

Baterije uključuju niz kemijskih spojeva koji su zapaljivi. S obzirom na činjenicu da su litij-ionske baterije energetski guste, požari električnih vozila mogu trajati dugo. Požari izravno povezani s baterijama mogu nastati iz nekoliko razloga: oštećene ćelije, dugotrajna poplava, kratki spojevi ili sudar. Kada se to dogodi, može doći do toplinskog bijega, zbog čega se baterija nekontrolirano pregrijava. Ova reakcija može trajati satima, čak i bez kisika. Kako se ćelije baterije zagrijavaju, mogu zagrijati i ćelije oko sebe, uzrokujući lančanu reakciju. Ovaj brzi porast temperature može uzrokovati da se baterija zapali ili čak eksplodira.

Južnokorejski proizvođač baterija LG Chem, dobavljač baterija Tesle, Forda i mnogih drugih proizvođača, kaže da je pronašao rješenje za sprečavanje požara. Znanstvenici LG-ija su surađivali s timom inženjera sa Sveučilišta za tehnologiju baterija Pohang u Južnoj Koreji kako bi razvili poseban sloj unutar baterije kako bi suzbili fenomen toplinskog bijega, poznate reakcije koja uzrokuje požare baterija. Ovaj sigurnosni sloj, debljine jednog mikrometra, postavlja se između katode i kolektora. Kada temperatura poraste iznad 90 stupnjeva i dosegne do 130 stupnjeva, ovaj sloj mijenja svoju molekularnu strukturu kako bi ograničio protok struje. LG Chem kaže da je sloj fleksibilan i može smanjiti svoj učinak kada temperatura baterije padne.

Znanstvenici su testirali nikal-kobalt-mangan (NCM) i litij-kobalt oksid (LCO) baterije. Čak 70% NCM baterija opremljenih slojem za toplinsko suzbijanje nije se zapalilo. Preostalih 30% ugašeno je u roku od nekoliko sekundi od plamena, a nijedna od testiranih LCO baterija nije se zapalila. LG planira nastaviti sigurnosno testiranje baterija velikog kapaciteta do 2025. godine. Tvrtka objašnjava da bi se ova tehnologija mogla brzo primijeniti na proizvodne modele. Međutim, u automobilskoj industriji “brzo” može biti i do nekoliko godina. Treba napomenuti i da je mnogo manja vjerojatnost da će se LFP (litij-željezo-fosfat) baterije bez kobalta zapaliti od ostalih kemikalija baterija.