Mercedes priprema Gullwing za novo doba: Velika razlika je – nema benzinskog motora!

Prema riječima izvršnog direktora Mercedes-AMG-a Michaela Schiebea, snažni električni motori vozila predstavljaju ono što su V8 ​​motori bili za AMG desetljećima

Novi superauto se prvi put pojavio, barem u obliku prototipa, 2022. godine kao Mercedes Vision One-Eleven. Novi model bit će duhovni nasljednik SLS Electric Drivea. SLS Electric Drive bio je prvi AMG-ov električni automobil. Lansiran je 2013. godine, imao je snagu od 751 KS i cijenu koja je kao nova premašivala 400.000 eura. Izrađeno je samo devet primjeraka. Međutim, Mercedesov sljedeći električni superauto neće biti ograničen u proizvodnji, a proizvodnja je planirana za kraj ovog desetljeća.

To neće biti prvi AMG-ov električni automobil, jer je već lansirao sportske verzije EQE-a, EQS-a i SUV varijanti, opremljene motorima i baterijama dizajniranim isključivo za maksimiziranje performansi.

Proizvodna verzija Vision One-Eleven temeljit će se na novoj AMG platformi EA, dizajniranoj posebno za buduće AMG-ove električne modele. Ova modularna platforma je fleksibilna u pogledu duljine, međuosovinskog razmaka i širine, a zapravo će prvo vozilo koje će koristiti ovu arhitekturu biti verzija Vision AMG s četvero vrata, koja će 2025. godine stići kao zamjena za GT 4-Door Coupé.

Koristit će električnu arhitekturu od 800 V i inovativnu litij-ionsku bateriju, razvijenu u suradnji sa stručnjakom za baterije Sila, sa silicijskim anodama.

Srce budućeg superautomobila bit će skup elektromotora s aksijalnim protokom, koji su kompaktniji i učinkovitiji. Ovi motori, koje je razvila Yasa prije nego što ju je kupio Mercedes-Benz 2021., nude dvostruko veću snagu po kilogramu težine u usporedbi s konvencionalnim električnim motorima. Sa samo 24 kilograma, ovi motori su znatno lakši i manji od današnjih sinkronih i asinkronih motora. S ovom tehnologijom, vjerojatno će biti snažniji od trenutnog Mercedes-AMG-a One, koji ima 1063 konjske snage zahvaljujući svom hibridnom sustavu preuzetom iz Formule 1.

Prema riječima izvršnog direktora Mercedes-AMG-a Michaela Schiebea, ovi električni motori vozila predstavljaju ono što su V8 ​​motori bili za AMG desetljećima.

– Naši kupci ne dolaze samo zbog veličine motora, već i zbog tehnologije koju nudimo – rekao je.

Aksijalni motori se već koriste u hibridnim superautomobilima kao što su Ferrari SF90 Stradale i Koenigsegg Regera, koji premašuju 1000 KS, odnosno 1500 KS. Inženjeri tvrtke Yasa potvrdili su da novi AMG-ovi motori mogu postići do 500 konjskih snaga s maksimalnim okretnim momentom od 800 Nm, što predstavlja značajno povećanje snage i učinkovitosti.

Dakle, može se reći da će legendarni Gullwing 300SL dobiti nasljednika, barem što se vrata tiče…