Bivši njemački ministar gospodarstva Sigmar Gabriel (SPD) oštro je kritizirao zabranu prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine.
– Tijekom posla u saveznoj vladi uvijek sam upozoravao na postavljanje brzog datuma ukidanja motora s unutarnjim izgaranjem i bio sam žestoko kritiziran zbog toga – rekao je Socijaldemokrat Gabriel za Handelsblatt.
– Nikada nisam razumio zašto mi Nijemci tako bezobzirno uništavamo jedan od najvažnijih stupova našeg gospodarstva i našeg prosperiteta. Nijedna druga država na svijetu ne bi učinila tako nešto.
Gabriel je posebno zabrinut za proizvođače automobila te dobavljače opreme i dijelova za industriju.
– To je tiha smrt. Gdje je vrisak? Čudno je da se političari sada čude što se deseci tisuća radnih mjesta ukidaju u dobavljačkoj industriji. Jer sve se to moglo predvidjeti.
Ukidanje motora s unutarnjim izgaranjem, koje će stupiti na snagu 2035., po njemu je još upitnije jer novi dizelski motori tijekom svog radnog vijeka ne moraju bježati od usporedbe utjecaja na okoliš s vozilima na baterije. Bivši ministar misli da postoji paritet između dvije tehnologije.
Većina znanstvenika i proizvođača automobila procjenjuje ekološki utjecaj električnih vozila drugačije od Gabriela. Volkswagen je 2019. objavio da električni Golf proizvodi osjetno manje CO₂ tijekom cijelog životnog vijeka od dizelskog Golfa. Savezna agencija za okoliš i Udruga njemačkih inženjera, na primjer, došli su do sličnih zaključaka.