Njemačka je glasala protiv carina Europske unije na kineska električna vozila. Odnosno, na vozila koja su proizvedena u Kini. No carine su izglasane. Sada izvršni direktor Volkswagen AG Oliver Blume upozorava na moguću odmazdu i posljedice iz Kine.
– Suočili bismo se sa značajnim problemima na kineskom tržištu. I zato smo jasno protiv takvih novih pravila – rekao je Blume za Bild am Sonntag.
Nekoliko marki unutar VW grupe ima značajnu prodaju u Kini, uključujući Audi, Lamborghini, Porsche i Volkswagen. Ako Kina kazni njemačke marke, te ako uvede dodatne carine na automobile proizvedene u Europi, to će biti udarac za njemačku automobilsku industriju koja je već pogođena krizom. Umjesto toga, Oliver Blume predlaže da bi kineski proizvođači koji inverstiraju u EU trebali biti izuzeti od carina.
Nakon što je EU privremeno uvela carine u srpnju, nekoliko kineskih automobilskih tvrtki otkrilo je planove za preseljenje tvornica u Europu. Primjerice, BYD gradi tvornicu u Mađarskoj, dok je Volvo u procesu premještanja proizvodnje električnog automobila EX30 u Gent u Belgiji.