Američki policajci nisu oduševljeni patrolnim Teslama: Nekoliko je ozbiljnih problema!

Načelnih jedne uprave, pak, hvali električni Ford F-150 i kaže da ispunjava sve funkcije

U razgovoru za SFGate, načelnik policijske uprave Ukiah u sjevernoj Kaliforniji, Cedric Crook, objasnio je da je njegova služba kupila par Teslinih Modela 3 kao patrolna vozila u kolovozu 2024. Račun je iznosio gotovo 150.000 dolara, uključujući kupovnu cijenu, i oko 35.000 dolara u modifikacijama. Nisu to samo svjetla, sirene i velika rešetka, patrolna vozila također zahtijevaju pregradu, stalak za oružje, balističke ploče i komunikacijsku opremu poput policijskog radija. Crook je rekao da samo jedna tvrtka može pretvoriti Model 3 u patrolni automobil: Unplugged Performance, koja vodi flotni odjel pod nazivom UPfit.

Koliko god se Teslini modeli dokazuju kao dobra vozila u svakodnevnom prometu, čini se da nisu idealna policijska vozila. Crook je ustvrdio da dizajn Modela 3 čini to vozilo neprikladnim za policijske dužnosti. Primijetio je da službenici ne mogu udobno ući i izaći iz Modela 3 dok nose pojas s oružjem te je istaknuo da je stražnje sjedalo dovoljno veliko samo za prijevoz jednog zatvorenika. Uhićenje nekoliko osumnjičenika bi stoga zahtijevalo korištenje nekoliko automobila. Naveo je i domet vožnje kao problem. Ideja punjenja vozila od pola sata na Superchargeru s opasnim zatvorenikom straga mu se ne sviđa. Crook je komunicirao i zanimljiv argument protiv električnih policijskih automobila – u policijskih akademiji su ga učili da se sakrije iza prednjeg dijela vozila u slučaju pucnjave, gdje se nalazi motor. Sada je to nemoguće, odnosno nema metalne mase koja može zaustaviti metke. Međutim, dva električna vozila već su plaćena, pa će se pridružiti policijskoj postaji Ukiaha, ali kao vozila za administrativno osoblje.

Načelnik David Norris iz policijske uprave Menlo Parka ponovio je Crookove komentare. Naručio je tri crossovera Model Y te ih preinačio u patrolna vozila kao dio pilot programa. Pohvaljeni su ubrzanje i upravljanje, ali se policajci iz Menlo Parka žale na mali prostor u kabini, kraktertistike sustava i nizak profil vozila koji ograničava manevriranje (rubnici, uporaba na terenu…).

Zanimljivo je da su policajci koji su testirali Model Y izvijestili da funkcija aktivne pomoći u vožnji Autopilot ne funkcionira najbolje. Spomenuli su kašnjenje nakon prebacivanja u vožnju bez pomoći Autopilota i primijetili da sustav ponekad zaustavlja automobil ako policajac pokušava voziti u zaustavnom traku, vjerojatno zato što pretpostavlja da je vozač izgubio kontrolu. Također su spomenuti problemi s Teslinim korisničkim sučeljem, koje se gotovo isključivo oslanja na zaslon osjetljiv na dodir.

To ne znači da se električna vozila ne mogu koristiti kao patrolna vozila. Načelnik Neil Cervenka iz policijske uprave Fort Bragg imao je puno više sreće s pet pick-upova Ford F-150 Lightning koje je kupio od 2022. Odlaganje opreme nije problem, zahvaljujući prtljažniku i prostranom teretnom prostoru. Cervenka je dodao da su poticaji učinili prelazak na električna vozila isplativim te da očekuje da će njegova flota biti isključivo električna prije 2027. godine.